O úloze doprovodných vozidel a jejich řidičů se často mlčí, přitom neprávem. Bedřich Sklenovský z doprovodné šestikolky Lopraisova týmu by mohl vyprávět. Letos se na Lopraisově autě nadřel jako skoro nikdy.Sklenovský je spolehlivým strážcem technického stavu Lopraisových aut už řadu let. I letos mu přibyla úloha řidiče doprovodné šestikolky a zároveň i mechanika týmu.
Dakar je pro nás vzdálený. Atmosféru tohoto úžasného závodu nám mohou tedy zprostředkovat jedině aktuelními zprávami. Díky za ně. Jen jednu informaci potřebuji ještě podat. Dozvěděl jsem se z medií že na této rally působí také jako novinář ,,bavič" Petr Novotný. Chtěl bych proto už teď za sebe poprosit o možnost se na této rally podílet jako novinář osobně příští rok. Myslím, že moje informace by mohli být pro čtenáře a pro media zajímavé a rád bych v písečných dunách také napsal knihu ,,Jak jsem přežil Novotného a Dakar.... Autor příspěvku: registrovaný uživatel "Raduna".
R a d o š o v i c e - V červnu mu bude 48 let, ale nevypadá na to. Občas se posadí na motocykl a připomene si, že patnáctkrát absolvoval Šestidenní a dvanáctkrát z toho byl v Trophy Teamu. Třikrát ji vyhrál. V roce 1997 byl při svém prvním startu na Rallye Dakar ze 130 startujících na 28. místě. O rok později přijelo 180 motocyklových jezdců a Stanislav Zloch jich 170 pokořil. Desáté místo je nejlepším výsledkem jednostopého stroje s českým jezdcem v závodě, který budí obrovský respekt.
Praha - Jen jediný Čech závodil ve dvou nejslavnějších rallyeových podnicích - mistrovství světa v automobilových soutěžích i v Rallye Dakar. Držitelem ojedinělého primátu je Miroslav Fanta. Pouštní závod jel dvakrát v pozici pilota-mechanika v kamionu Liaz, rallyeového šampionátu se zúčastňoval několik let na sedadle spolujezdce jako člen továrního týmu Škody. "Dakar je fyzicky a psychicky mnohem náročnější," tvrdí Fanta.
Praha - Dva lidé, kteří jako jediní dokázali šestkrát triumfovat v nejnáročnější světové automobilové soutěži - Rallye Dakar, vévodí přehledu nejúspěšnějších závodníků třiadvacetileté historie. Za pilotem kamionu Lopraisem a francouzským motocyklistou Peterhanselem je na bronzovém stupínku rovněž motocyklista Neveu z Francie. Naopak možná největším smolařem soutěže je Japonec Sugawara, který dojel s kamionem už pětkrát druhý.
|
Češi na Dakaru je téma, které se těmito stránkami stále prolíná. Je to téma, které je pro tyto stránky prvořadé. Právě těmto lidem, jejich dakarským osudům jsou tyto stránky věnovány. A pokud se Dakaru aktivně stále účastní chtějí Vám tyto stránky přispět ke stále se pozšiřujícím zdrojům informací z jejich "tažení", nebo chcete-li cesty k cíli.
Více o knížce:
Je spousta knih, které mám rád, ale ke knížkám o Dakaru mám vztah již téměř intimní.
Zde je umístěn obsah článků o marathonu, o osobnostech a o všem okolo. Autoři tyto články publikovali v uvedených médiích. Věříme, že umístění jakéhosi rozcestníku těchto informací bude pro všechny fandy Dakaru příjemné.
Staňte se i vy dopisovateli na www.dakar.cz: kontaktujte nás
Zde je připraven přehled všech ročníků "Dakaru". Pro příště hledejte v odkaze "SEKCE".
1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001
NEW... Den po dni / 2001 / Díl: I. ..... Den po dni / 2001 / /Díl: II.
Vážení fandové Dakaru, příznivci aut, motorek a čtyřkolek, ahoj všichni... Jsem rád, že se stále vracíte na "dakarácké" stránky. Musím přiznat, že je to velká podpora v našem úsilí. Proto jsme pro Vás připravili naprosto novou "Velkou internetovou knihu" o Dakaru... Pro Vás všechny, kteří se nemůžou dočkat / nahlédněte do "Dakarácké servisní dílny: historie" www.dakar.cz/archiv
|