Get Adobe Flash player
Home TRUCK TRIAL Český Truck Trial Český Truck Trial 2004 / Motor Mega Show Milovice

Český Truck Trial 2004 / Motor Mega Show Milovice

Hodnocení uživatelů: / 6
NejhoršíNejlepší 
Celý článek O tomto víkendu se jel první závod letošního 5.ročníku mistrovství ČR Český Truck Trial. Na technické přejímce závodních vozů se registrovalo 31 posádek v 7 kategoriích. Všichni favorité a úřadující mistři ČR 2003 se i letos postavili na start a předvedli, že je Truck Trial opravdu extrémním a atraktivním závodem nákladních vozidel v terénu. Nebyla nouze o pády náklaďáků, vyprošťování pásovou technikou, ale i bahenní brody. Do divácké základny se za celý víkend nasčítalo přes 5 tisíc diváků.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Celá tato motoristická událost nesla název Motor Mega Show a jeho součástí, kromě Truck Trialových závodů, byl vytrvalostní závod terénních motorek MČR Maxton Adventure Cup, Junior Adventure Cup a také mistrovství republiky off road modelů MIPA CUP 1:8. Truck Trialové startovní pole zaplnily zkušené posádky, a také několik posádek nováčků, kteří nijak zvlášť nezaostávali za mistry republiky z minulých let. To jen nasvědčuje tomu, že se můžeme na dalších závodech seriálu mistrovství republiky Český Truck Trial 2004 těšit na velmi vyrovnané boje o první příčky v jednotlivých kategoriích. Fakta: 2 soutěžní dny 31 posádek 7 kategorií 16 soutěžních sekcí 4 posádky zničily své závodní vozy v terénu 1 žena za volantem - v celém startovním poli! Kategorie S1: V kategorii nejmenších sériově vyráběných nákladních vozů mezi sebou svedlo boj 6 posádek. Postřehy: 148 – nejeli poslední sekci, kvůli rozbitému posilovači řízení 112 – i přes zlomenou poloosu stihli jet všechny sekce. Opravu zvládli velmi rychle v čase mezi jednotlivými jízdami 103 – jednu sekci nedokončili a byli vyprošťováni 114 – tato posádka byla diváckým favoritem, leč občasné chyby jí posunuly až na třetí příčku 106 – až na drobné chyby jeli na vítězství ve skupině, leč 18 trestných bodů navíc, je připravilo o prvenství 104 – posádka, která i přes jeden pád na bok jela ze všech es jedniček nejlépe! Kategorie S2: V této kategorii závodilo 5 posádek. Postřehy: 214 – v jedné z devíti sekcí, které „es dvojky“ absolvovaly spadla posádka 214 na bok 230 - třetí v celkovém pořadí prvního závodu, jeli s 214-kou velmi vyrovnaný závod 211 – posádka Cacák, Sviták byli ve vedení první čtyři sekce. Ačkoli jeli celý závod stejně dobře a nedělali zbytečné chyby, stačilo to v závěru „jen“ na druhé místo 206 – několikanásobní mistři ČR se neohroženě drží na první příčce a trestné body sbírají jen málo. Kategorie S3: V této kategorii závodilo 8 posádek na šesti vozech. Postřehy: 320 a 328 - obě posádky jedoucí na stejném voze, ztratily první den dvě sekce a na jejich konto naskočily trestné body. To vše díky zničené poloose, kterou přes noc opravily a druhý den dále mohly pokračovat 325 - posádka, která obdržela titul BUDKAŘ ZÁVODU, se obrátila na bok hned v první sekci, na první brance a během závodu ještě několikrát. Celkově pak skončila na čtvrtém místě 337 – velmi precizní jízda manželů Jelínkových potvrdila, že s léty zkušeností roste i jejich umění a odnesli si z tohoto závodu první místo. Kategorie S4: Tuto kategorii obsadila pro tento závod jen jedna posádka a tak vlastně nebylo s kým soupeřit. Postřehy: 444 – šestikolová Tatra 813 pod taktovkou Jiřího Křivky skýtá všem divákům vždy velkou podívanou, neb jezdí doslova v duchu hesla „zkusme, co Tatra vydrží“ . Kategorie S5: Královská kategorie Truck Trialu je nejpočetněji obsazená a soutěží v ní 9 posádek, z toho 3 dvouposádky a 4 posádky nováčků. Postřehy: 525 – jediná žena za volantem v celém startovním poli, Helena Obermanová, jezdila minulý rok jako spolujezdec. Rozvahou, strategickým myšlením a stylem jízdy, si na prvním závodě sezóny vysloužila respekt 517 – loňský vicemistr ČR hned v první sekci zničil zadní nápravu a to ho společně s posádkou 555, jezdící na stejné Tatře, odsunulo na konec výsledkové listiny 520 – mistrovskou jízdu úřadujícího mistra ČR neposkvrnil ani krásný pád na bok, kdy kabina zůstala z části ponořená v bahně a vodě. Spadl totiž až po projetí poslední branky před cílem a tak získal za neprojetí cílem vlastně jen minimum trestných bodů. I přesto že sekci nedokončil, tuto vyhrál a nakonec i celý tento závod. Prototypy Kategorie speciálů nabízí fanouškům Truck Trialu jedinečnou podívanou, neb vozy jsou konstruovány pouze a specielně na tyto extrémní závody v terénu. Kategorie P1 634 - do prvního závodu sezóny se v „pé jedničkách“ přihlásil jen jeden vůz a to posádka úřadujících mistrů ČR. Řidičské schopnosti posádky a na míru „ušitý“ speciál Mouchoď 2 je spojení, které téměř nezná nezdolatelný terén. Kategorie P2 Dvě posádky jezdící v kategorii větších speciálů si spolu příliš nezasoutěžily… 702 – nový motor a spousta avizovaných novinek na voze Praga Edward se divákům představili jen několik málo vteřin první závodní den, v první sekci. Hned při průjezdu druhé branky zničili kardan a utrhli přední nápravu. 700 – první den jezdil Šílený Max bez větších problémů a posádka ve své kategorii soutěžila sama se sebou. Druhý závodní den pak ale taktéž utrhli přední nápravu a dále nepokračovali. První podnik sezóny 2004 byl pro jezdce a celý team Českého Truck Trialu příjemnou prověrkou před EUROPA TRUCK TRIALEM, který se v Milovicích pojede 8. a 9. května 2004.

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení