Divácky úspěšný Český Truck trial
Početnějším startovním polem, novými zajímavými tratěmi a také větší návštěvností se může pochlubit letošní už 4. ročník domácího šampionátu v truck trialu. Šestidílný seriál odstartoval koncem dubna v Milovicích. Do souboje o mistrovské tituly se v šesti kategoriích pustilo 30 posádek. Favorité ale jeli od začátku spolehlivě.
V kategorii S1 se ujal vedení Kabourek, v S2 Čáp, v S3 Uhlíř, v S5 Drahokoupil, v P1 Slunéčko a v P2 Jacháček. Ani druhá květnová soutěž v tankovém výcvikovém prostoru u Jihlavy, kam přišlo bezmála sedm tisíc fanoušků a kde se jezdci museli vypořádat s nepříjemnými průjezdy vodou, žádné změny na prvních místech nepřinesla. Hluboký brod, kde skončily naděje řady posádek, čekal i na tradiční trati v Dasnicích u Sokolova. Poprvé se tady představily i Tatry 813 6x6 v samostatné kategorii S4. A postaraly se o napínavé okamžiky. Vojtěch Zavadil svůj vůz ve vodě utopil a Karel Křivka Tatru převrátil na budku. Kategorii S3 sice potřetí vyhrál Uhlíř na Ivecu, ale jak se ukázalo, bylo to jeho loučení s Truck Trialem. Po této soutěži ho majitel stáje ze šampionátu odvolal.
V akci vyprošťovací tank
Druhá polovina šampionátu začala v pískovně firmy Kemat ve Velkém Luhu u Chebu. V bočních náklonech jezdci museli víc riskovat než v Dasnicích, ale jim vyhovuje a divákům se líbí. Hodně zrádné byly i skoky z pískových svahů, které také několikrát skončily kotrmelci. Premiérovou „budku“ si zde například zapsali manželé Jelínkovi s Pragou V3S, zvanou Lešťanka, v kategorii S3. O největší drama se ale postaral Korytář v nejprestižnější třídě S5, kde bojují obří Tatry 813 8x8. Při průjezdu vodou tento zkušený jezdec zapadl se svým vozem tak důkladně, že mu musel přijet na pomoc vyprošťovací tank, když buldozer selhal. V S3 si Dána s Tatrou 137 dojel pro první vítězství a zahájil tak útok na titul. Trucktrialovou špičku pak hostila i pískovna společnosti Taum v Ujkovicích u Mladé Boleslavi. Místo bylo vybráno na poslední chvíli, ale náročná trať zaujala, jak měkkým, tak i tvrdým povrchem. Závěr mistrovství republiky se uskutečnil opět v západních Čechách na známé trati v Chříči. Brod zde sice chyběl, ale o to atraktivnější byly prudké výjezdy. Bohužel při manévrování v těžkém terénu se hned první den Tatra Vojtěcha Zavadila opřela o strom s takovou vehemencí, že se vyvrátil a spadl mezi diváky. Tato nešťastná událost si vyžádala několik lehčích, ale také jedno těžké zranění, takže musel zasahovat vrtulník. Soutěž tak byla přerušena pro kategorii S5, protože další posádky solidárně s otřeseným Zavadilem odmítly pokračovat. Startovaly až druhý den. Čáp z S2 sice sobotu pro technickou poruchu nedokončil, ale nejhorší výsledek se škrtal, a tak o titul nepřišel. Na prvních místech se neměnilo pořadí ani ve zbývajících kategoriích.
Konečné pořadí mistrovství České republiky:
Kategorie S1: 1.Kabourek-Kočí (MB Unimog 406) 100, 2. Herstus-Ljuřica (MB Unimog 416) 84, 3. Špeta-Malíková (MB Unimog 404) 81
Kategorie S2: 1.Čáp-Švanda (Avia D31) 100, 2. Fiala-Šebor (IFA) 79, 3. Pražák-Vodička (IFA) 76
Kategorie S3: 1. Dána-Sládek (Tatra 137) 89, 2. V. Adámek –J.Adámek (Tatra 137) 81, 3.Jelínek-Jelínková (Praga V3S) 78
Kategorie S4: 1. J. Křivka-Dulovec 87, 2. Vrbický-Musil 78, 3. K.Křivka-Koritko (všichni Tatra 813 6x6) 35
Kategorie S5: 1. Drahokoupil –Táborský 100, 2. R. Korytář-Říha 88, 3. Soukup-Brožek (všichni Tatra 813 8x8) 72
Kategorie P1: 1. Slunéčko-Ševčíková (Svařák) 100, 2. Kuna-Pouzar (Tatra 805 Pinocchio) 88, 3. L.Korytář-R.Korytář ml. (Tatra 805 Ruda) 30
Kategorie P2: 1.Jacháček-Hubený (Šílený Max 700) 100, 2. Kopeček-Šindelář (Praga Edward) 88.
autor:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
, Karel Malina
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|