Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Český Truck Trial Poslední závod Mistrovství České Republiky v Trucktrialu se konal ve o víkend

Poslední závod Mistrovství České Republiky v Trucktrialu se konal ve o víkend

Celý článek Poslední závod Mistrovství České Republiky v Trucktrialu se konal ve o víkendu dnech 20. a 21. září 2003 v Chříči na plzeňsku. Počasí těmto závodům opravdu přálo, po celý víkend nezapršelo a bylo teplo. Organizátoři závodů si se stavbou sekcí dali opravdu záležet. Pro diváky zde chyběl na jiných závodech velmi atraktivní průjezd vodou, ale nechyběly zde výjezdy do prudkých kopců, které diváky vždy nadchnou.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Některé posádky při zdolávání překážek na trati neudržely své závodní speciály na kolech a ocitly se přinejmenším na boku. Vozy byly ale během chvilky pomocí vyprošťovací techniky postaveny zpět na kola a pokračovalo se dál. Sobotní část závodů byla poznamenána nešťastnou událostí, kdy vůz se startovním číslem 505 (Vojtěch Zavadil, Helena Obermanová) jezdící v kategorii S5 se při manévrování v těžkém terénu opřel o strom, který spadl mezi přihlížející diváky. Pořadatelé sice zajistili dostatečný odstup diváků od tratě, ale nikdo nepředpokládal, že by se takto vzrostlý strom mohl tak lehce vyvrátit. Zasaženým lidem okamžitě začali pomáhat ostatní diváci, pořadatelé a závodníci. Incident skončil jedním těžkým zraněním a pár lehčími ačkoli to v první chvíli vypadalo mnohem hrozivěji. Událost začala ihned šetřit policie ČR. Podle pořadatelů a policie jde o nešťastnou událost za kterou nikdo nenese odpovědnost. Sama členka posádky Helena Obermanová se v diskusi na oficiálních stránkách trucktrialu vyjádřila k této příhodě takto: „Při obhlídce sekce jsme se všichni shodli na faktu, že bude více než obtížné se stromům, rostoucím uvnitř ohraničeného prostoru, vyhnout bez doteků. Jsme přece jen největší kategorie a manipulační prostor pro tak velká auta zde místy nebyl moc velký. Ale na to už jsme zvyklí. Nikoho z nás ani ve snu nenapadlo, že jeden z největších stromů spadne. Když jsme se dostali na jeho úroveň bokem zadní části auta, snažili jsme se mu, vzhledem k jeho výšce a síle kmenu, vyhnout. Ale bohužel jsme se na něj bokem svezli a během chvíle byl na zemi. První a jediné, co nás v ten moment naprostého překvapení a zděšení zajímalo, byli diváci. Doufali jsme, že se nikomu nic nestalo, jako v případě, který se stal o jedno vozidlo před námi. Bohužel to nebyla pravda. Kdyby se nikomu nic nestalo, také by nám lidé tleskali, jako posádce předchozí Tatry za krásný dřevorubecký výkon?! Myslím, že je na čase, aby diváci pochopili, že jako extrémní sport je to naprostá nádhera. Ale aby nezapomínali na SVOJI bezpečnost. Vždycky musí mít na paměti, že musí stát tak, aby měli v případě nebezpečí možnost uniknout. Tady spadl strom. Ale co když selžou brzdy (vzduch...), někdy stačí jen málo. A ti naši drobečkové mají 15 TUN!!! Přesto, že vím, že šlo jen o strašně hloupou shodu náhod, budu s tím bojovat dlouho.“. Po tomto incidentu byly závody v kategorii S5 pro sobotu přerušeny, protože posádky ostatních vozů odmítly dál pokračovat v závodech, jelikož byly celou událostí otřeseny a navíc prohlásily, že když z takovýchto důvodů nemůže závodit jedna posádka, tak nebude závodit žádná posádka. Závodníci tímto gestem opět dokázali, že v soutěžních sekcích mezi sebou bojují o každý trestný bod, jeden druhého by nejraději viděl pod koly svého vozu, ale když opustí soutěžní prostor, jsou to normální lidi, kteří si večer spolu sednou u jednoho stolu a popovídají si. V neděli závody vozů v kategorii S5 pokračovaly, pořadatelé spolu s komisaři příslušné kategorie postavili pro tyto vozy speciální sekce, ve kterých nechybělo dvojí mlíko, které v nebezpečných místech udržovalo diváky v dostatečném odstupu od soutěžního prostoru. Přesto se našli někteří diváci, kteří se i přes to, co se stalo v sobotu, stáli v místech, kde to bylo opravdu nebezpečné a proto komisaři byli nuceni závody několikrát pozastavit. Všechny posádky ve všech kategoriích počítaly do poslední chvíle své nasbírané trestné body, ale i trestné body ostatních posádek ve své kategorii, neboť šlo o poslední závod sezóny a některým posádkám se taktizování opravdu vyplatilo a v celkovém pořadí poskočili směrem nahoru. David Králík

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení