Rallye Dakar jsme nejeli pomalu
Tím se opakovala situace z loňska, kdy soutěžní kamion stáje KM Racing ještě řídil Martin Macík.
Napadlo tě před startem, že byste mohli být jedinou českou posádkou v cíli?
Ne. Nic takového mě vůbec nenapadlo, protože naší jedinou snahou bylo dojet. Na nic jiného jsem se nesoustředil. Těch co museli odstoupit, je mi líto, protože do své účasti investovali ohromné prostředky a úsilí.Proč myslíš, že jsi se na rozdíl od nich udržel v soutěži?
Nejspíš proto, že jsme závod absolvovali ve velkém klidu a pohodě. Nejeli jsme vyloženě pomalu, ale s rozmyslem, abychom se na trati bez problémů udrželi. A to je asi důvod, proč jsme se dostali až do cíle.Jaké bylo nejkrizovější místo na trati?
Tahle odpověď nebude moc korespondovat s tou předchozí, protože nejkrizovější místo přišlo paradoxně hned na začátku. Do problémů jsme se dostali asi osmdesát kilometrů po startu měřeného úseku první etapy. Natočili jsme se zadkem ze srázu, viseli z kopce dolů a jen se dívali do sluníčka.Jaká nálada a atmosféra panovala v kabině Liazky? Bylo to úžasné. Věděl jsem, že Láďa a Honza jsou moc fajn lidi, a tady se mi to jen potvrdilo. Při jízdě jsme si pomáhali a fungovali jako správný tým. Nebyla nouze ani o srandu. Také v bivaku s mechaniky všechno klapalo. Kluci odvedli skvělou práci, auto vždycky na etapu perfektně připravili. V klidu pracoval i celý KM Racing, s ničím nebyly žádné nervy.
Jak hodnotil výsledek tvůj předchůdce za volantem kamionu Liaz a týmový boss Martin Macík, který tě dokonce tipoval do desítky?
No nevím, jestli myslel takovou prognózu úplně vážně. Doufám, že ne... V konečném účtování snad ale spokojený byl. Když viděl, kolik kamionů vypadlo, tak věřím, že jsme ho nezklamali.Zkusíš se vrátit na Rallye Dakar za rok, aby jsi se do té první desítky prokousal?
Tak na to je teď ještě moc brzo. Já osobně nejsem úplně rozhodnutý, ale určitě o tom budeme v týmu jednat a zvažovat to. Všechno ukáže čas, v mé další účasti hraje roli spousta okolností, které je potřeba promyslet a vyřešit.
Na co budeš z letošního ročníku nejvíce vzpomínat?
Úplně na celý závod, celé to bylo strašně zajímavé. Z těch dvou hektických týdnů se nedá vypíchnout jen jeden zážitek nebo okamžik. Každá etapa byla jiná, a to dělá při své rozmanitosti a délce Dakar tím nejtěžším, co v motoristických maratonech existuje.min
< Předchozí | Další > |
---|