Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2011 Laskawiec porazil Macháčka

Laskawiec porazil Macháčka

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Polský nováček stáje KM Racing obsadil ve zkrácené sedmé etapě senzační druhé místo. Posun vzhůru celkovým pořadím čtyřkolek na Rallye Dakar zaznamenal v neděli Josef Macháček.

Pořadatelé jezdci stáje KM Racing před sedmou etapou smazali polovinu z čtyřhodinové penalizace a pětinásobný dakarský šampion pak předvedl výborný výkon. Dojel s minimální ztrátou čtvrtý, na stejném místě je i celkově, když si polepšil o dvě příčky.

Nováček ujel matadorovi

Doslova senzaci způsobil Macháčkův týmový kolega Lukasz Laskawiec. Polský nováček nejnáročnější maratonské soutěže v neděli jednak třiapadesátiletého rutinéra o šest a půl minuty porazil a dokonce skončil v etapě druhý. Celkově se talentovaný dvacetiletý čtyřkolkář posunul z desáté pozice na osmou.

Souboj o čelo mezi automobily svádí Volkswageny. Etapu vyhrál Katařan Nasser Al Attíja a na Španěla Carlose Sainze ztrácí už jen 82 sekund. Mezi motocykly byl nejrychlejší Chilan Francisco Lopez Contrado, celkově je na čele i nadále Španěl Marc Coma. Opět si v celkovém pořadí polepšila dvojice motorkářů KM Racingu. Ivan Jakeš se posunul ze čtrnáctého na dvanácté a David Pabiška z dvaatřicátého na třicáté.

Loprais s Kalinou vyhráli podruhé za sebou

Výbornou formu potvrdila Tatra Aleše Lopraise. Pod navigační taktovkou Josefa Kaliny zopakoval své páteční vítězství a v kategorii kamionů se posunul na druhou příčku mezi dvojici ruských favoritů na Kamazech. Vede Firdaus Kabirov, na třetí příčce číhá „car“ Vladimir Čagin. Trojice KM Racingu Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic s kamionem Liaz dojela dvacátá a udržela průběžné sedmnácté místo.

Nebezpečné silničky a písečné dobrodružství

Posádky čekají na trati z Antofagasty do Copiapa nebezpečné staré silničky na území bývalých dolů a na konci dlouhé dobrodružství v písku. V ohromném otevřeném prostoru budou soutěžící přejíždět z jednoho údolí do druhého, orientačních bodů bude málo, a proto bude třeba věnovat největší pozornost bezchybnému zvládnutí navigace. Jinak hrozí chyba a bloudění v Atacamě.

Proporce 8. etapy – shodné pro všechny kategorie: přesuny 268 km, měřené úseky 508 km, celkem 776 km.

min