Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2011 Vyhraj, nebo si tě nevezmu, řekla Lopraisovi přítelkyně

Vyhraj, nebo si tě nevezmu, řekla Lopraisovi přítelkyně

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Posádka Loprais Tatra Teamu ve složení Aleš Loprais, Josef Kalina a Milan Holáň míří do Buenos Aires na Dakar 2011. První část celkem osmičlenného týmu odlétá dnes v noci, druhá ve středu.

„Chceme konečně dojet v Jižní Americe do cíle a bojovat o co nejlepší umístění,“ pravil na rozloučení v Konviktu, kde se čepuje nejlepší Prazdroj v Praze, Aleš Loprais.

Na dotaz Sport.cz a Práva, co je pravdy na tom, že by mohl v nadcházejícím roce vstoupit mezi ženáče, podotkl: „Přítelkyně mi to řekla jasně: Buď vyhraješ, nebo se nevracej. Když neuspěju, tak si mě nejspíš nevezme.“

Kamazy dostat pod tlak

Do Jižní Ameriky odlétá s Lopraisovským odhodláním... „Udělali jsme v přípravě maximum. Dvakrát jsme v Jižní Americe nedokončili, ale já věřím, že tentokrát cíl uvidíme. Co se týká konkurence, bude to nejtěžší Dakar v historii. Na startu bude šest továrních vozů Kamaz, z nichž nejméně čtyři pojedou o přední umístění. K tomu Ginafy v nizozemských barvách De Roye, a ještě kamióny Iveco, MAN nebo Mercedes, všichni s perfektními řidiči a zabezpečením,“ zamýšlel se nahlas Aleš Loprais.

"Nás se nějaká týmová taktika netýká, máme jedno ostré auto. Pojedeme tak, abychom si udrželi kontakt se špičkou a útočili třeba ve druhé polovině. V boji o přední umístění vidím čtyři Rusy, dva oranžové Holanďany a valašského vlčáka, který je bude prohánět,“ zdůraznil.

„Ve startovní listině kamiónů je nejméně deset posádek, které mohou zvítězit. Chce to Rusy dostat pod tlak. To by mohli zvládnout Holanďani. A my bychom z toho mohli profitovat. Ale odtud z Konviktu se to hezky říká. Není to jen o tom jet rychle, ale jet hlavou a vydržet. Můj úkol je, abychom nebloudili,“ přidal se Josef Kalina, který třikrát vyhrál Dakar s Karlem Lopraisem a letos pojede podvacáté.

Tatra zhubla

„Auto je o půl tuny lehčí. Máme motor o síle 1000 koní. Změnili jsme podvozek a pérování. Postavili novou nástavbu a udělali další úpravy,“ vypočítal třetí člen závodní tatry Milan Holáň. „Naše nová tatra je jeho dítě. On na její přípravě stráví s dalšími lidmi nejvíc času,“ pochválil mechanika Aleš Loprais. „Udělali jsme spoustu úprav. Tohle je předposlední verze před zcela novým speciálem pro rok 2012. Rusové netuší, co všechno jsme vylepšili, věříme, že se je podaří zaskočit,“ uvedl šéf a duše týmu Milan Loprais, Alešův otec.

„Měl bych letět na druhou část soutěže. Věřím, že k tomu bude důvod a Aleš bude ve hře o přední umístění,“ prozradil šestinásobný vítěz Dakaru Karel Loprais, kterého doma drží povinnosti spojené i s vývojem nového auta. Věřím, že se uvidíme. První část Dakaru je lehčí, aby si ho užili i turisti, kteří se chtějí svést a zaplatili si velké peníze. Ta druhá část bude mnohem tvrdší. V poušti Atacama nás čeká chvílemi peklo,“

prozradil Josef Kalina.

Putin chce Dakar v Rusku

Hovořilo se také o budoucnosti soutěže. „Já mám raději jihoamerický Dakar, který je pestřejší. Je to také hodně o lidech a civilizaci,“ přiznal Josef Kalina. „V Africe je to hodně jednotvárné. Třeba několik dní jedete v písku, potom v kamení, pak se kolem vás objeví vegetace. V Jižní Americe tohle všechno zažijete v jediné etapě,“ přidal se Aleš Loprais. Budoucnost Dakaru je však zřejmě úplně někde jinde... „Ruský premiér Putin letos jasně řekl, že chce Dakar do Ruska. Organizačně by to zvládli, s pořádáním vrcholných akcí mají bohaté zkušenosti. Myslím si, že výhledově tam Dakar skončí,“ konstatoval Aleš Loprais.

„Dakar hodně vydělával mediálně na termínu. V první půlce ledna se toho moc neděje. V Rusku si neumím představit Dakar v lednu, ve sněhu a na ledě. I v Kazachstánu je v téhle době sníh. Asi by se musel změnit termín a soutěž by tím mediálně utrpěla,“ přemýšlel nahlas Kalina. „Nebo se pojede v lednu, část na písku a část na sněhu, takže bude opravdu nejtěžší soutěží na světě. Ale to je budoucnost. My teď musíme udělat maximum pro úspěch v nadcházejícím ročníku,“ uzavřel povídání Aleš Loprais.

Karel Felt,Právo