Z Bruntálu až do Tunisu
"Klidné moře a vidina několikahodinové plavby daly české posádce po nabitém programu předchozích dní možnost alespoň na chvíli vydechnout. Tento trajekt znám velmi dobře, mezi Evropou a Afrikou jsem se na něm plavil již několikrát," zavzpomínal na kryté horní palubě majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Mám radost z toho, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram a i díky tomu nás za pár hodin čeká prolog a první etapa tohoto pouštního závodu."
Cesta ostré Tatry v tradiční zelené barvě vstříc testování a závodění v Tunisu odstartovala v bruntálských dílnách Martina Kolomého, kde tým šikovných mechaniků připravuje techniku pro Rallye Dakar 2011. "Během mezipřistání v Brně se k nám přidal David Vršecký a proběhla poslední kontrolní diagnostika našeho nového motoru CAT," pokračuje Marek Spáčil. Změna dodavatele motorů, které minulý rok CDT na Dakaru potrápily, se podle Spáčila zatím ukazuje jako krok správným směrem. "O motorech toho teď víme mnohem více. Kombinace skvělé diagnostiky, kterou jsou motory vybaveny a spolupráce s českým zastoupením Caterpillaru nám poskytují důležité a cenné informace, ke kterým jsme dříve neměli přístup. Velmi si slibuji i od spolupráce s okruhovým týmem Buggyra, který ve svém oboru představuje absolutní světovou špičku."
Až do Janova dojela Tatra bez sebemenšího problému. "Jeli jsme po vlastní ose, díky čemuž byl i dlouhý přejezd takovým malým testem," dodává pilot Czech Dakar Teamu. " V Janově jsme podstoupili plánované servisní procedury. Auto se chová skvěle a zatím jsme nezaznamenali ani jeden problém."
Svou premiéru za volantem terénní Tatry si na dálnicích a silnicích odbyl i dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký. "Je to sice úplně jiné auto, ale je velmi živé a skvělé ovladatelné. Spíše než kamionem je Tatra takovou větší a těžší buggynou a už se nemohu dočkat, co předvede v terénu. "
Technické a administrativní prohlídky proběhly více než hladce. Během prvního briefingu pořadatelé vysvětlili záludnosti a pravidla celého závodu, tak aby měli všichni stejné informace.
Velký úsměv v kabině Tatry vyvolala logika organizátorů, podle které byla přidělována startovní čísla. "Kamiony jsou prý pomalé a proto budeme startovat jako poslední," objasňuje manévry kolem startovní procedury navigátor Emil Baumgartner.
Do závodu je přihlášený i Hummer H2, který bude plnit funkci novinářského vozidla. Úzká spolupráce se skvělou partou z Hummer Centra pod taktovkou Martina Mikulenčáka tak pokračuje i na ElChott rally. Češi tak jako jediná ekipa táhnou v Tunisu za jeden provaz.
Czech Dakar Team
< Předchozí | Další > |
---|