Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2009 Offroadsport se přiblížil první desítce

Offroadsport se přiblížil první desítce

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image V duchu letošní Rallye Dakar se odvíjela sedmá etapa, která nabídla různorodost terénu a krajiny. Závodníci se mohou těšit na trasy vedoucí před Andy. Ještě před tím opět zdolali duny s jemným pískem "fesh-fesh", jak říkají Francouzi, který je podobný tomu dakarskému.

Místní mu říkají "guadal". Díky horám to byl jediný měřený úsek zahrnující přejezd v nadmořské výšce 3000 m po technických tratích. Otevřel se tak pohled na nejvyšší horu And - Acocangua (6959 metrů). Potom už překročili hranice a dorazili do chilského města Valparaiso, kde závodníci mají den na načerpání fizyckých a také psychických sil.

Dnes jsme sledovali pouze posádku Mitsubishi s číslem 340. Kvůli náročnosti 7. etapy se ji pořadatelé rozhodli zrušit pro kamiony. Ti mají tak o jeden den více klidu. Náš kamion, který musel zůstat přes noc v dunách se snad stihne vyhrabat a bude moct nastoupit do nedělní 8 etapy. Všichni jsou jinak v pořádku. Měřený úsek byl zkrácen na 240 kilometrů.

T. Ouředníček komentuje dnešní etapu:"Přesto, že byla dnešní RZ velmi zkrácená, byla nesmírně obtížná. Písek, skoky, fesh-fesh, keře, stromy a později i hluboké bláto. Mirek Zapletal skvěle zúročil zkušenosti z offroad maratonů. Nepochopitelně se velmi práší i pře hluboké koleje plné vody. Konec byl opět rychlý. Na autě nám chybí zrcátka. Minuli jsme jeden ze 2 Lancerů, který zastavil u tratě. Protože etapa byla dnes bez kamionů, budou to mít těžké s asistencí. Potkali jsme se i s místní hvězdou Terranovou. Potřeboval potáhnout, ale pro nás to bylo nemožné. V cíli opět rozhovor pro TV. Jelikož dneškem na chvíli opouštíme Argentinu, Argentinci se s námi stylově rozloučili výbornými steaky a šampaňským. Kolem samozřejmě nechyběla opět spousta nadšených fanoušků. Nyní jedeme přes Andy až k Pacifiku."

Rozhovor s Mirkem Zapletalem o Dakaru 2009

Rozhovor s Miroslavem Zapletalem, pilotem týmu OffroadSport.cz, který závodí v kategorii automobilů se závodním speciálem Mitsubishi L 200, vedl Michal Malátný ze skupiny Chinaski. Michal je na Dakaru 2009 jako novinář, který připravuje spolu s kameramanem, fotografem a novinářem Jaroslavem Jindrou dokument o zákulisí tohoto nejtěžšího závodu světa.

Jak jsi zatím spokojen s průběhem rallye?

Jsem hodně spokojený, protože se nám podařilo skoro bez problémů dojet až do konce první části, takže je to super. Teď máme čas se trochu zotavit a připravit techniku a můžeme se vydat do další půlky.

Slyšel jsem, že jsou nějaké velké organizační problémy.

Nemyslím si, že by byly nějaké zásadní problémy. Jsou tu samozřejmě organizační problémy úměrné velikosti závodu. Je to obrovský závod a nedá se všem vyhovět na 100%.

Bylo zde pro Vás nějaké překvapení? Příjemné či nepříjemné?

Žádné nepříjemné. Spíše jsem příjemně překvapen tím, jak obrovská je divácká kulisa. To je jedna z hlavních věcí, která mne potěšila . Ta jejich upřímnost a nadšení a také ochota pomoci, pokud je třeba.

Můžete nějak porovnat Dakar zde a v Africe?

Nejsem žádný velký dakarský harcovník. Je to můj druhý dakarský závod. Je to závod, který má své obrovské kouzlo, ale nemyslím si, že by byl o hodně horší než v Africe.

Jaký byl přejez hor na cestě do Valparaisa?

Bylo velice fascinující vidět všechny ty výhledy a vůbec celou tu krajinu. Pro mne je to tu zajímavé celé. V tomto koutu světa jsem poprvé. Jeho atmosféra tu na Vás dýchá ze všech stran. Nemůžu říct, co nejvíce mne zaujalo. Všechno je tu krásné.

Nemrzí Tě, že pořadatelé už třikrát za sebou zkrátili etapy?

Zklamán jsem nebyl. Závod je tak strašně dlouhý a pokud nám pořadatel něco zkrátí, tak aspoň pro nás je to možnost jak si o trochu více odpočinout, protože do konce je ještě jednou tolik. Každý ušetřený kilometr je na zotavení a přípravy na další kilometry, které budou, jak avizují pořadatelé, o hodně náročnější než ty doposud.

V tuto chvíli jste na 13. místě. Jak jsi spokojený s tímto dosavadním umístěním?

Především se mi to líbí z toho důvodu, že je to třináctka – pro mne šťastné číslo. Třináctého jsem se ženil ve 13. hodin. Jsem prostě spokojený.

Co takhle myšlenky na první desítku. Jsou?

Člověk míní a závody budou měnit. Nechal bych to sčítání až na úplný konec. Máme do cíle závodu ještě opravdu daleko. Myslím, že první část závodu, více nebo méně povedená, ještě vůbec nic nerozhoduje. Bude se účtovat až na konci. Bere se to, co člověk dojel.

A jak je na tom technika?

Technika nás mile překvapila. Až na to, že jsme museli spojku vyměnit o dva dny dřív. Jinak to musím zaklepat. Technika funguje úžasně. Nepatří sice zdaleka k té nejlepší, ale zatím drží a mechanici neměli až tolik práce. I když ten jeden den, kdy jsme jim přivezli auto trochu pochroumané a museli vyměnit převodovku, tak to si mákli až do rána a nevyspali se. Za to jim patří veliký dík. Díky tomu, že máme špičkové mechaniky a špičkové zázemí je technika v tom stavu v jakém je.

OffroadSport.cz