Příprava týmu OFFROADSPORT na DAKAR 2009 vrcholí
Nezbytné servisní zázemí bude zabezpečovat speciální kamion VOLVO FM 13.480 6x6 s posádkou Petr Zábranský – Antonín Černý.
Mirek Zapletal jezdí již druhým rokem ve voze Mitsubishi L200-STRAKAR, což je ex-tovární vůz postavený v roce 2001 v Mitsubishi MotorSport. S jeho opravami a úpravami mu pomáhá tým tří mechaniků pod vedením Petra Zábranského. Mirek sám na technické úpravy většinou pouze dohlíží. V průběhu letošní sezóny se projevily některé významné nedostatky, které se musely odstranit. Především to byla výměna karbonové spojky za sintermetallovou, úprava chlazení brzdového systému (to bude určitě velice důležité v horkých dnech v Jižní Americe) a také výměna motoru za nový, který prošel kompletní generálkou.
Na celkovou kontrolu a prohlídku vozidla letos nebylo mnoho času. Z posledního závodu Baja Portalegre v Portugalsku, ve kterém se tým OFFROADSPORT umístil na skvělém 7. místě, se vrátili až 4. listopadu. A protože již 27. listopadu vozy budou muset být na přejímkách ve francouzském Le Havre, odkud se budou v kontejnerech lodí přepravovat 3 týdny do Argentiny, příprava se notně zkrátila. Mechanici měli plné ruce práce. Museli rozebrat a zkontrolovat zejména nápravy, převodovky, diferenciály a kardany. Samozřejmostí byla výměna brzdových destiček a plášťů kol. Na rozdíl od jiných evropských závodů bylo pro tento ještě navíc připevnit pomůcky pro vyprošťováni vozů z písku jako např. lopatky, nájezdové lyžiny a tlakové lahve. Přípravami na Dakar se tak letos staly všechny odjeté závody. Nejlépe se tak mohlo otestovat, jak úpravy „sedí“ v terénu při maximálním zatížení vozů.
Úpravami prošel také MAN TGA. MAN je tovární auto, které letos zvládlo TransOrientale, a díky poznatkům z tohoto náročného 10 000 km dlouhého závodu, který vedl z Petrohradu do Pekingu, byly provedeny úpravy tak, aby tento kamion dokázal zvládnout i podmínky Dakaru v Jižní Americe.
Přípravy se netýkají pouze mechaniků, ale i pilota a navigátora. Pro nového navigátora Tomáše Ouředníčka bude Dakar 2009 teprve šestým závodem. Letos se tato nová dvojice zúčastnila např. Hungarian Baja (H) – Int. FIA BAJAS, kde se umístili první v sekci T1.12 a na třetím místě absolutně. Na již zmíněném Baja Portalegre se umístili na 7. místě celkově , stejně jako v závodu Dakar series PAX RALLY 2008, který se konal, stejně jako Baja Portalegre, v Portugalsku. K velkým úspěchům Miroslava Zapletala patří i 8. místo absolutně v dalším závodu Dakar series, nazvaném CENTRAL EUROPE RALLY. Jak Central Europe Rally tak Pax Rally byly uspořádány jako náhradní závody za nešťastně zrušený Dakar 2008, aby se alespoň trochu zmírnilo zklamání přihlášených, sponzorů i fanoušků.
Robert Randýsek bude pilotem závodního kamionu MAN. Na DAKAR je sice přihlášen jako závodní vůz, ale jeho hlavní rolí bude, v případě potřeby, pomoci posádce Mitsubishi. Pouze závodníci mohou totiž poskytovat pomoc přímo na trati. Posádka MANu tudíž s sebou poveze všechny důležité náhradní díly, aby se mohlo na trati případně opravit na L200 téměř cokoliv.
Druhým kamionem stáje OFFROADSPORT.CZ, mířícím na Dakar, je VOLVO, které bude plně naloženo náhradními díly. Tento kolos bude vážit téměř 18 tun. Speciál VOLVO 6x6 je pojízdnou dílnou a zázemím pro celý tým.
Technické přípravy jsou u konce, tým již provádí poslední kontroly. Díly jsou pečlivě zabaleny do speciálních přepravních obalů a následně budou pevně ukotveny do kamionů dle připraveného logistického plánu a harmonogramu.
Jarka Maierová, Offroadsport Team
< Předchozí | Další > |
---|