Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Internext Cross country rally 2010 Vsetín

Internext Cross country rally 2010 Vsetín

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Polojasné počasí v pátek přivítalo účastníky vsetínského závodu. Přes počáteční obavy pořadatele se sjelo pestré, ale hlavně početné pole automobilů, quadistů a jeden truck /T815/.

Brumovská SS a SS Lidečko měly určit vítěze. Traťe korespondovaly se zaměřením disciplíny více v Lidečku. Brumov byla rychlá SS s velkým podílem asfaltu.

Od začátku bylo jasné, že zaútočí Chytka na H3 EVO ze Zapletalových dílen a Zdeněk Pořízek na X5 – extovární vůz. Grajek a Garamvolgyi, jeden z Polska a druhý z Maďarska, byli zahraničními černými koňmi. Fazekas s nejsilnějším vozem v poli nemohl pomýšlet na vítězství – byl ve Vsetíně poprvé, a bylo znát, že je to handicapem. Pelc je velkým překvapením, úročí zkušenosti z offroadů a jeho přístup je příslibem. Lumír Vyorálek jede agresivně, a techicky dobře,na limitu vozu. Tomáš Ouředníček se rozhodl postavit na start v Pajeru, poprvé po úraze na Dakaru. Do kokpitu k sobě přizval zkušeného Pavla Vaculíka. Premieru zvládli s nadhledem a dojeli až do cíle.

T2 vyhráli Wieclavek před Ulrichovými a Swagrzcikem. Je s podivem kolik T2 vydrží, především Wieclavek autu neodpustil ani metr. Smůlu si vybral Přibyl, kterému na Nissanu odešly brzdy a neměl možnost válčit na cíle.

Sobecki, Wozniak a Wasiak odvezli do Polska své specialy s technickými poruchami.

Pepa Macháček kraluje quadům dlouho a zřejmě dlouho bude. Bazika a Sajan si rozdělili zbytek stupňů vítězů. Pro quadisty byly tratě shovívavé, rychlé a závodníci si libovali. Pochvalu zaslouží Sandra Ulrichová, jediná žena za řídítky. Je nadějí tohoto sportu, v rodičích má podporu a roste každým kilometrem.

Svobodovi na Tatře T815 jeli exhibici, čekali Spáčila a možnost porovnat vozy, ale majitel Czech Dakar Teamu se do Vsetína nedostavil. Tatra byla v některých úsecích pekelně rychlá a divákům se líbila.

Závod se vyvedl, přes malé zpoždění v harmonogramu z několika důvodů /poškození trati, defekty posádek, havárie/. Hezká atmosféra, efektní vyhlášení a přísliby posádek, že zase za rok pojedou. Doufejme, že se podaří zajistit nové úseky, aby se posádky dostaly do jiných lokalit a pořadatel v 9. ročníku posádky nenudil opakujícími se úseky.

Autor: Petr Vaculík