Profil: Václav Adamec / V Liazu neexistoval ten správný patriotismus...
Narozen: 22. dubna 1953. Je dakarským fandou. Člověk, který svůj život spojit s technikou, motory, auty a jejich vývojem. Pracoval v jabloneckém Liazu jako vývojový pracovník, byl šéfem projekce podílející se i na přípravě vozů na marathón Paříž-Dakar. V této době jezdil též jako instruktor a vývojový technik do Egypta, kde Liaz obchodně působil.
O svém působení v Jablonci říká: "V Liazu neexistoval ten správný patriotismus, na rozdíl třeba od Tatrováků, kteří si své značky velmi váží. Tento duch jsem v Jablonci postrádal!. Přesto má V. Adamec značku Liazu stále v srdci, vždyť s Liazy byl v Africe na soutěžích mnohokrát, V roce 1992 na marathónu Paříž-Dakar poprvé.
1992 - Rallye Paris-Sirte-Cap. Z marathónu Paříž-Dakar se v tomto roce stal závod Paris-Mys Dobré naděje. Novinkou tohoto roku bylo zavedení nového navigačního prvku známého jako GPS. Václav Adamec jel v Českoslovesko-Francouzské posádce, kterou tvořil Delaparte a Josef Brzobohatý.
Dnes je Václav Adamec ředitelem Vysokoškolského podniku v Liberci a věnuje se stále úpravám a vývoji. Právě v garážích této firmy stojí dodnes první vůz Liazu z roku 1985 (jehož majitelem je velký dakarský fanda Tomáš Pour).
Touto garáží též prošlo díky jemu a Českému otci Dakaru Zdeňkovi Kovářovi třináct dakarských speciálů, které "zachránily" před likvidací po rozpadu Liazu pro další využití. A tak některé z nich dodnes jezdí třeba v Mostecké uhelné v těžkých terénech jako hasičské speciály.
Co řekl o šikovnosti Čechů?
"Češi jsou profíci, kteří umí to co nikdo na světě. Technický um, který naše posádky předváděly vždy všechny zarážely. Vzpomínám si třeba na to, jak Pavel Svoboda vyrobil přímo na Dakaru součástky k poškozenému čerpadlu, bez kterých bychom jinak skončili. Prostě skočil k soustruhu a vytočil je téměř na místě. To by nikdo z ostatních posádek nedělal, a co víc ani neuměl. Nebo to co rozhodně nikdo nezpravuje, prasklé péro, když praskne péro a jiné pochopitelně nemáte je konec. Čech nezaváhá, péro svaří a jede se dál, co dodat ...".
Ke svým budoucím cestám na Dakar se staví s rezervou. "Mé místo je ve firmě a ve vývoji, ať si tam už blbnou mladí", říká se smíchem.
Mohu jen potvrdit, že Václav Adamec kolem sebe mladé, šikovné a nadšené dakarské snílky má, a tak se ještě uvidí...
A perlička na závěr: "Na Dakaru Rusové rozhodně hlavou nejezdili. Viděl jsem jak Ivan a jeho parta jezdí. Letí jako šílenci, jedou ve stoje a stále dopružují v kolenou, protože jinak by se v kabině umlátily. No a tak šílí půl hodiny a pak hodinu opravují. Naproti tomu, jet hlavou znamená jet a dojet".
Autor: Petr Hocker Stárek, Dakar.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|