Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Dakar 2002 Josef Macháček letos pojede počtvrté ...

Josef Macháček letos pojede počtvrté ...

Tak jedem ... 18.12.2001 byla v Průhonicích tisková konference dvojnásobného vítěze Rallye Paříž-Dakar v kategorii čtyřkolek Josefa Macháčka. Již při příchodu k hotelu Slivín jsme mohli omrknout upravený stroj pro letošní marathón, na něm zasednul jezdec a široce se usmíval. Josef Macháček z Dakaru rozhodně obavy nemá. Jak sám prohlásil: "Letenku z Dakaru si koupím až tam dojedu", nechce prostě nic nechat náhodě… Ostatní jezdci nás nenáviděj´ čtyřkolky totiž hrozně práší a blbě se za nimi jezdí, oni sou sice rychlejší, ale vždy když nás dojížděj´ mají plnou hubu prachu. Loni když jsem jel už sám tak jsem byl za dakarskýho "exota", rozhodně si mě všichni pamatují. A v závěru Dakaru se dost divili, že ještě vůbec jedu. Chystáte svoji účast na Dakaru s bugginou ….!? Je to komplikované, ale takové úvahy tu jsou. Trochu to vypadalo, že letos nepojedu a peníze dám do vzniku bugginy, ale čtyřkolky mi bylo líto, nechat ji zahálet, je to přeci jen dost kvalitní stroj. Navíc jsem vloni nesplnil svůj cíl, dojet do třicátého místa …. Tak ještě uvidíme. Jak to děláte s náhradními díly? Já jsem v kategorii motocyklů to znamená, že můžu mít jeden box a dvě kola (náhradní), ale mám kola čtyři takže jsem znevýhodněn. Díky Tatře to doháním, náhradní díly mám u Tomečka, prostě jak to jde a kdo mi co vezme. Nejhorší je to ale s pneumatikama, ty nejvíce trpí. Zadních letos vezu deset a předním pět. Hodně sázím na nové 12ti palcové. Jsou vyšší, vychází to právě ze všech těch zlepšení. Letos jsem na čtyřkolce provedl plno úprav, i když jsem si zpočátku myslel, že pojedu na stroji v původním stavu. Zlepšení se týká: Rám zůstal původní, kyvná vidlice zaznamenala to, že se řetěz neupravuje napínákama, ale je tam excentr - osa drží stále ve směru, nemusí se hlídat při napínání. Ve předu jsou silnější tlumiče, protože loni mi je dodavatel do Dakaru nedodal, další změna je zadní osa. Je speciálně vrtaná je o kilo a půl lehčí. A ta nejpodstatnější úprava je motor který má ještě větší výkon a větší kroutící moment. Zaměřil jsem se na zvýšení světlosti čtyřkolky, protože vloni jsem měl obrovské problémy s průjezdností velkejch balvanů, při tom jsem dvakrát prorazil vanu a musel jsem lepit. To bylo nepříjemný. Takže jsem čtyřkolku vepředu rozšířil, jsou tam delší ramínka, tím se zvedla asi o pět centimetrů výška předku a vzadu jedu 12ti palcová kola, mají menší odpor v písku, čtyřkolka je tím vyšší. Mám tam úplně hladké gumy, ty pojedu na písku. Není to žádný experiment je to již odzkoušená věc. Co se týká fyzičky: trénoval jsem na rallye, bylo toho hodně. A kolik čtyřkolka "valí"? Jede i 165km/. Závodní rychlost je pak 115 - 120 km/h. Na těchto vyšších kolech se trochu změnila technika jízdy…. Chystám se použít "Lopraisovu taktiku", "Dobít Ataru" - tam je odpočinkový den, po dlouhé etapě 1.600km. Pak příjde to nejtěžší - Mauretánie. A pak začnou ty hnoje, velbloudí tráva, měkký písky…. Tam je to opravdový Dakar….. Letos se jim podařilo vážně najít to nejhorší co na Dakaru je …. Obrovsky zde stoupí spotřeba a ta velbloudí tráva tu čtyřkolku úplně rozvrže, odchází vidlice, nejde tam nabrat rychlost, stroj se chová blbě … jede se tam dvojka, trojka, ale i jednička …a v malý rychlosti je to nebezpečný na zapadnutí do písku, a toho tam je třeba i 150km. Letos to vypadá, že budou i duny, pořadatelé v nich dělají průjezdní kontroly … Ale ty klasický duny ty mi nevadí … Hlavně, aby to jelo…. Takže taktika - dobře dojet. Čeho se nejvíce bojíte? Malé závady, nějaké hlouposti, která nepůjde opravit a kvůli, které bych mohl jet domů. Petr Hocker Stárek

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker