Stavba soutěžní tatry je dokončena, začínáme jezdit provozní zkoušky!!!Nejtěžší rallye světa odstartuje 28. prosince v Arrasu na severu Francie, Evropu opustí účastníci závodu na Silvestra, kdy je na programu etapa z Madridu. Cíl pouštního dobrodružství bude 13. ledna v Dakaru.
Koncem minulého týdne byla
dokončena přestavba soutěžní tatry pilota Tomáše Tomečka pro nadcházející ročník rallye Arras Dakar. O víkendu vůz vyjel k prvním provozním zkouškám na kopřivnickém polygonu. Zatím ještě bez nástavby, která je již ale připravena a na vůz se bude montovat v tomto týdnu. Tomáš Tomeček je s přípravou i s kvalitou vozu spokojen. Sám k tomu říká: "stanovili jsme si harmonogram přípravy a ten se nám daří přesně dodržovat. Nyní máme přibližně měsíc na doladění vozu a seznámení se s jeho jízdními vlastnostmi. Po dvou dnech jsem velmi spokojen, auto jezdí moc dobře. Plánujeme takto tatru zabíhat asi 4000km - včetně testování v terénu".
Po úpravě reglementu pro příští ročník soutěže byl tým nucen provést kompletní přestavbu vozu. Jednou z klíčových změn je posunutí motoru dopředu, protože podle nových pravidel musí motor končit maximálně jeden metr za osou přední nápravy.
Tatra má tedy původní dvanáctiválcový motor motor o výkonu 450KW, tatrováckou 12stup.převodovku, tatrovácou nosnou rouru, přední pérování torzními tyčemi,zadní polonápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky. Nová je krátká estetizovaná trojmístná kabina Terrno s nezbytnými bezpečnostními úpravami
jako je vnitřní a vnější ochranný rám, sportovní sedačky atd. Nástavba bude opět skříňová.
Délka vozu je 6,8 m, šířka 2,5 m, výška 3,3m, předpokládaná hmotnost vozu je 10,5 t.
Nová pravidla soutěžní tatry znevýhodňují, vozy nebudou mít díky motoru posunutému dopředu tak dobré jízdní vlastnosti. Tomáš Tomeček k tomu dodává: "Je to bohužel tak, tatry budou pomalejší, ale na druhou stranu se startovní
pole vyrovná a soutěž bude zajímavější. My sami jsme si jízdní vlastnosti takovéhoto vozu vyzkoušeli v létě na rallye Berlín - Wroclaw a jsme spokojeni. Já sám se na závod již těším."
Tomáš Tomeček pojede letos opět v barvách česko-brazilského týmu BR Petrobras Lubrax. Posádku bude dále tvořit stejně jako loni brazilec André Azevedo jako navigátor a Jaromír Martinec zasedne opět na post mechanika a
zároveň bude plnit "zpravodajské" úkoly v týmu.
Zázemí bude soutěžnímu vozu opět vytvářet doprovodná tatra, za jejíž volant zasedne stejně jako loni zkušený tatrovák a špičkový mechanik Petr Vodák.
Jaromír Martinec