Suzuki sny Ivo Kaštana...
V roce 1982, kdy jsem startoval v mistrovství Čech a Moravy v motokrosu, se ve startovním poli, složeném pouze z motocyklů ČZ objevila jediná, nádherná, žlutá Suzuki. Stala se mým snem, který jsem si splnil za další čtyři roky. O pár let později, kdy se motocykly Suzuki u nás již běžně prodávaly, jsem si splnil další sen a koupil si úplně novou RM 125. Po ní následoval sen další – čtyřtakt. Se Suzuki DR 350 jsem startoval na Šestidenní 1994 ( Six Days Enduro) v USA a o rok později následoval další sen – Rallye Paříž – Peking.
DR mě dovezla od Atlantiku až k Tichému oceánu a na řadě byl sen o rallye Dakar. I ten mi Suzuki pomohla vyplnit a opět mne dovezla do cíle. V témže roce - 1996 – jsem se Suzuki DR 350 dosáhl i svého největšího úspěchu, 8. místo v absolutním pořadí a vítězství ve třídě do 500 ccm na Master rallye Paris – Ulanbator. Následovala další rallye Dakar, tentokrát 27. celkově a druhý ve třídě.
Toto foto bylo pořízené na závodech Baja Italian 2002 nedaleko Évory. Foto: Petr Hocker Stárek
V roce 1999 jsem od ženy dostal k narozeninám auto o kterém jsem dlouho snil. Suzuki SJ 410, rok výroby 1986. Po repasi jsem s ním absolvoval jako novinář Master rallye Paříž Istanbul a začal snít o Dakaru. To se mi splnilo a tak na startu rallye Arras Madrid Dakar 2002 stál nejmenší, nejslabší a nejstarší vůz tohoto ročníku. V nezávodní kategorii „Press Car“ dojelo do cíle 6 vozů z 16 a naše Suzuki bez jakýchkoli problémů mezi nimi. Spolu se svojí ženou Vierou jsme absolvovali 10.000 km po trase nejtěžší rallye světa a mohli tak předávat informace všem příznivcům dálkových rallye v České Republice prostřednictvím Českého rozhlasu, deníku Právo a poté jsme se podělili o své zážitky v motoristickém tisku. Po návratu auto v pohodě dojelo z přístavu Le Havre domů a o týden později už jsme stáli na startu Off roadového závodu na Šumavě. Suzuki si vyžádala po Dakaru pouze výměnu oleje, filtrů a svíček. A další sen? Třeba cesta kolem světa, ale určitě se Suzuki!! Jak vypadá Suzuki SJ 410 pro Dakar? Sériová karoserie Canvas Top, pouze kabina oddělená hliníkovou přepážkou kvůli umístění speciální stolitrové nádrže místo zadních sedadel. Vestavěný ochranný rám, závodní sedačky a čtyřbodové pásy, upravená palubní deska s dalšími a navigačními přístroji. Střešní nosič na druhé rezervní kolo a výjezdové plechy, pérování a tlumiče Oldman Emu. Motor 1,0 l bez úprav, do převodovky přibyl 5. rychlostní stupeň. Ale hlavně stovky hodin nesmírně pečlivé práce v dealerství Suzuki Simcar Fryšták, bez které by žádné auto do Dakaru nedojelo. A proč právě Suzuki SJ 410? Geniálně jednoduché auto, žádná elektronika, vynikající vlastnosti v terénu a pokud nezávodíte, nízký výkon není na závadu. Ale hlavně – malé auto – velké dobrodružství, protože i přes oceán můžete jet na luxusní jachtě nebo v malé plachetnici, záleží co chcete prožít a čemu věříte. Já věřím SUZUKI. Ivo Kaštan(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
< Předchozí | Další > |
---|