Fotografie Tatra Teamu / předposlední den Dakar 2002 / ... Rozhovor ...
Letošní Dakar skončil, bude se analizovat a přemýšlet co dál. Druhé místo jistě není špatné, všichni se vrací ve zdraví, co si přát více. Jenže pro druhé místo Karel Loprais a Tatra Team letos do Dakaru nejel, proč taky. Ovšem tým provázely technické problémy ... tlumiče si nedaly říct ... Zítra se koná tisková konference Tatra Teamu jistě bude o čem povídat ...
Nevyhrál jsem, ale zklamaný nejsem
ŠESTINÁSOBNÝ VÍTĚZ RALLYE KAREL LOPRAIS ŘEKL PRO PRÁVO
Jste hodně zklamaný, že jste svůj patnáctý start na Dakaru neproměnil v sedmé vítězství?
Přál jsem si vyhrát, ale zklamaný nejsem. Přesunutí motoru před přední nápravu bylo skutečně velkým zásahem do tatrovky. Přetížení odnášely tlumiče, což jsme v minulosti prakticky nepoznali. Zjistili jsme, co všechno je potřeba ještě udělat, a pustíme se do toho, abychom se na příští ročník připravili lépe a odstranili všechny problémové záležitosti. Motor a spousta dalších věcí fungovaly nad očekávání dobře a spolehlivě. Bohužel ne všichni také dodrželi reglement v tom smyslu, jaké úpravy byly povolené.
Takže s druhým místem jste byl v sobotu už smířený?
Tak se to říct nedá. My jsme jeli etapu z Kiffy do Dakaru už velmi opatrně. Nemělo smysl závodit, ale Dakar končí vždycky až projetím cíle po té krátké parádní etapě k Růžovému jezeru. Před jedenácti lety jsme si mysleli, že máme vyhráno, a nakonec jsme o vítězství přišli.
Co vás na trati nejvíc trápilo po technické stránce?
Zejména tlumiče, proražený chladič, který jsme dolili pivem a slivovicí, byl drobnou banalitou. V pátek nám praskla torzní tyč v levém předním kole. Ztratili jsme zhruba půl hodiny provizorní opravou, ale horší bylo, že jsme asi sto padesát kilometrů jeli jen padesátikilometrovou rychlostí, zatímco se tam dalo jet určitě stovkou. Naštěstí nám naše doprovodná tatra jela naproti a trojice Sklenovský - Kahánek - Hamerla předvedla skvělý koncert rukou a závadu opravila.
Takže písečná bouře proti tomu nebyla nic…
To rozhodně ne, takových už jsem zažil víc. Ve stanu jsme sice měli písek, ale to k Dakaru patří, ten máte úplně všude.
Nic vás tedy na trati nepřekvapilo?
Tentokrát ano. Takový liják jako poslední tři dny před příjezdem do Dakaru jsem ještě nezažil ani v Africe. Jednu noc jsme přespali v nástavbě, protože jedině tam neteklo. Tato nová hliníková nástavba je vynikající. Také jsem nezažil, aby písek klouzal tak, že zadek vozu se dostával ve stodvacetikilometrové rychlosti před jeho předek. Tatra ve smyku na mokrém písku, to je zážitek.
Pokud by se vám technické problémy vyhnuly, porazil byste Čagina?
To je těžké říct, ale s ním se závodí velmi obtížně. Jede výborně, má skvělý servis a rychlejší auto. Honili bychom ho, ale záleželo by, kolik by měl problémů a jaké. Na Dakaru ale kdyby a teorie neplatí.
Cítíte velkou únavu?
Možná největší za celé ty roky. Z pátku na sobotu jsme měli sotva dvě hodiny na jídlo. O odpočinku nebylo ani řeči, ale celkově to nebylo zase tak hrozné. Fyzicky i psychicky jsem na tom dobře.
Kdy se vracíte do Čech?
V Praze bychom měli být ve středu.
Karel Felt Právo
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
< Předchozí | Další > |
---|