Get Adobe Flash player
Home TRUCK TRIAL Český Truck Trial První závod letošní sezóny Milovice 2007

První závod letošní sezóny Milovice 2007

Hodnocení uživatelů: / 20
NejhoršíNejlepší 

Image Truck trial – soutěž nákladních vozidel v terénu se v letošním roce zahájila závodem v bývalém vojenském prostoru Teleček v Milovicích u Lysé nad Labem. Přestože bylo přihlášeno přes 50 soutěžních posádek, na startovní listině se jich objevilo „pouze“ 43. Přesto se takový počet posádek s vyjímkou mezinárodního závodu v Lišanech u Postoloprt zatím žádného závodu nezúčastnil.

Nové posádky které se na tomto závodě představily:
Ve skupině S1 v TT již známé osobnosti Jindřich Hubený – Vlasta Malíková.
Jedni z nejzkušenějších a služebně nejstarších. Jejich začátky se odehrávaly v devadesátých letech v nejrůznějších místech Evropy. Je pravdou, že se rozhodli, že už se jako posádka nebudou závodů aktivně účastnit, ale bylo to silnější než oni a svůj nástup do letošního ročníku zakončili 1. místem ve své kategorii.

Ve skupině S2 došlo pouze k přesunům u posádky Unimogu. Honza Šebor vystřídal řidiče tohoto vozu Karla Fialu a na místo jeho spolujezdce se usadil Pavel Bečka.
Další nový Unimog který je do letošního ročníku přihlášen s řidičem Rolfem Kemfem, (SRN) do Milovic nedorazil. Rolf nestihl svůj nový vůz doladit a na prvním závodě celého seriálu chyběl.
Vítězem ve skupině S2 se stal František Slunéčko s Hankou Daumovou na voze VIZA ROSS.

Image

Ve skupině S3 zazářila další z posádek sousedního Německa s vozem Iveco, která je rovněž přihlášena do celého ročníku soutěže. Dieter Wollenberg a Lutz Hechler skončili na druhém místě. Místo první – František Horáček – Luděk Zukriegel a jejich Praga V3S. I roudnická Praga V3S dostala po delší odmlce novou posádku. Radek Vejr – Jan Morávek.

Ve skupině S4 se objevil nový vůz Ural 4320. První ze závodů, první místo ve skupině, k tomu ještě cena diváků za nejkrásnější vůz „LEŠTĚNKU“ ve startovním poli. O tento titul se podělili s další posádkou ve skupině. Jiří a Pavel Bendovi a jejich Tatra 813 6x6. Nutno podotknout, že v divácké anketě se objevily všechny vozy ze všech startujících skupin!!!! Nenašel se žádný který by nedostal od diváků ani jeden jediný hlas, takže své příznivce mají opravdu všichni a každý vůz je pro někoho ten nejkrásnější.

Ve skupině S5 se objevilo prozatím nejvíce nových posádek. Celkem jich v této královské kategorii soutěžilo 14. Celkově se počítá s tím, že posádek ve skupině S5 bude v letošním roce startovat 18, což znamená, že budou muset být rozděleny do tří skupin. Řady rozšířil početný klan Jansů který se skládá ze dvou generací (prozatím). Se jménem Jansa na dveřích soutěžních Tater 813 8x8 se představily tři posádky.
Velmi úsměvně působila připomínka jednoho diváka asi 12letého kluka. To snad není možný, to je zase Jansa.
Posádky této početné rodiny obsadily 7, 8 a 10 místo. Další nová posádka v této kategorii Tomáš Holomý – Martin Krepindl se startovním číslem 510 obsadila místo dvanácté. Vítěz této kategorie – Tatra 813 8x8 – Rostislav Drahokoupil a Vladimír Krčil.

V kategorii P1 se představily dvě nové posádky, ostraváci David Harasim- Pavel Pospěch a Jiří a Kamil Pacura. První místo ve skupině obsadila posádka Pinocchia Martin Kuna – Miroslav Pouzar.

Ve skupině velkých prototypů, se zatím žádná nová posádka neobjevila. A vítězové ? Jak jinak - Vladimír Jacháček – Jiří Špeta a jejich Šílený Max.

Ač v minulosti posádky terén v Milovicích trošku kritizovaly, letošní rok byl pro ně příjemným překvapením. Pan ing. Vratislav Veselý – majitel této lokality se rozhodl pro poměrně nákladnou úpravu tohoto prostoru k naší spokojenosti. Na úpravách terénu jsme se podíleli jako odborní poradci a vznikly tady krásné a náročné sekce. Současně se zde buduje i zázemí, které sice ještě není dokončeno, ale zcela jistě jej všichni, kdo se rozhodnou tady nějaký z motoristických závodů pořádat ocení. Po oba dva soutěžní dny se bylo na co dívat. Stejně jako v loňském roce byla připravena soutěžní sekce se šesti brankami v celkové délce 2km. Nejrychlejším vozem zde byl Ural 4320 Jaroslav Kocourek – Petr Leichner s časem 2min. 24 sekund. O dvě sekundy za ním se umístila Tatra 813 8x8 Rostislav Drahokoupil – Vladimír Krčil.
Pokořit tyto časy se pokusila i tři vojenská BVP a tank T54. S touto technikou se tak divákům představila parta nadšenců a kamarádů pana Pavla Komendy. Bez ohledu na dosažené časy, u diváků zvítězili naprosto všichni, kteří tuto trať projeli.
Na Pragy V3S se dokoce uzavírali mezi diváky sázky, zda se dostanou do časového limitu pod 3 minuty. Kdo nevěřil – prohrál.

Celý sobotní den nás na tomto závodě provázel tým Českého rozhlasu. Stejně jako v loňském roce si paní redaktorka sedla k jedné z posádek, které při jízdě zpovídala. Vybrala si opět vůz značky Tatra, tentokrát šestikolku a s řidičem Milanem Hradem se vydala přímo do soutěžní sekce. Výsledkem jejich adrenalinové jízdy bylo rozbité přední sklo, pro paní redaktorku pak zcela jistě nezapomenutelný zážitek o který se s posluchači ČR ve vysílání podělila.
Cenu budkař závodu doslala posádka Pragy V3S 1/2 speciál Jiřího Bendy . V jedné ze sekcí se s ní dokázal kuriózně převrátit, střecha dole – kola nahoře. Stejná cena byla udělena i posádce 503 – pancéřové Tatře Jiřího Soukupa. Stejně jako v loňském roce na konci nedělní dne svou Tatru převrátil a skoro to vypadá, že se rýsuje další tradice prvního závodu sezóny. Uvidíme v příštím roce.

Titul „Leštěnky závodu“ kterou vybírali novináři a fotografové získala Tatra 137 se st.č. 352 Jiřího Volfa a Petra Čechvaly. Určitě bylo maličko přihlédnuto i k tomu, že tato posádka má v těchto barvách i autobus který je speciálně upraven tak, že na něm svou Tatru vozí.
Druhá oceněná posádka byla Tatra 813 8x8 Adama Staňka a Pepy Řičičáře, kteří na ní dělali opravdu celou zimu. Z Milovic je to všechno, celkové výsledky, kterými posádky svou sezónu zahájily jsou na stránkách www.trucktrial.cz . Všichni se těší na další závod, který se jede již za tři týdny v Písku – Ondřejově.