Premiéru s buginou nedokončil
„Ukázalo se, že jsem udělal v přípravě na Saxonii chyby, a kvůli tomu se nepovedlo splnit cíl, kterým bylo pořádně otestovat gumy, tlumiče a další komponenty, co jsem měl v plánu,“ hlásil po návratu pětinásobný vítěz Rallye Dakar v kategorii čtyřkolových motocyklů, který startoval na východoněmecké trati potřetí, ale poprvé s buginou.
Kamenem úrazu byl podle jeho slov fakt, že pořadatelé pustili na okruh sto aut. „To samo o sobě svědčí o tom, v jaké tlačenici se jelo. Hlavně čtyřicet kamionů udělalo z trati oraniště a tak malé stroje jako mám já, neměly šanci ji zvládnout. Ve druhém kole, kdy se ještě dalo normálně závodit, jsem měl druhý čas. To nebylo v porovnání s konkurencí vůbec špatné. Bavilo mě to a na rovnějších úsecích jsem bez problémů dojížděl auta a kamiony,“ vykládal Machus.
„Jenže na tak náročné podmínky jsem měl moc nízko podvozek, navíc se na suché trati trati nasál do pístů prach a vyběhal se mi motor. Prakticky jsem jel na směs benzinu, uhelného prachu a vzduchu, a to nedělá dobrotu. Dokončil jsem čtyři ze šesti okruhů a když jsem zajížděl do depa, ptali se mě, z kterého dolu jsem vyfáral,“ přiblížil s nadsázkou podmínky.
Přesto si ze Saxonie odvezl pozitivní zjištění. „Ukázalo se, že bugina je rychlá, dobře se ovládá a v pohodě péruje. Kvůli zlepšení průjezdnosti ji pro příště zvýším většími gumami. Z jízdy jsem nebyl ani zdaleka tak utahaný jako ze čtyřkolky. Před červnovou Albania Rallye musím všechno pořádně otestovat na týmovém soustředění v Tunisku,“ uzavřel čtyřiapadesátiletý veterán vytrvalostních soutěží.
Na Baja Saxonia byl z KM Racingu původně přihlášený i Martin Plechatý. Jenže po posledním testu před odjezdem zůstala jeho čtyřkolka nepojízdná, a tak do Německa vůbec neodcestoval. Stejně jako v Macháčkově případě je jeho nejbližším cílem rallye v Albánii.
kmracing.cz
< Předchozí | Další > |
---|