Naše země se do historie Šestidenní zapsala výrazným písmem a to, co naši jezdci a stroje dosáhli, představuje velice významnou kapitolu našich sportovních dějin, doslova jednu z nejúspěšnějších.
Prvním Čechoslovákem na trati Šestidenní byl v roce 1929 Antonín Chorovský z Ostravy na stroji Ariel. Soutěž dokončil a z tratě mezi Mnichovem a Ženevou si odvezl stříbrnou medaili. První zlatou medaili za bezchybné absolvování soutěže získal v roce 1932 v italském Meranu Viktor Rindler na motocyklu Rudge. Celý článek...
|
Toto byla od počátku základní kriteria, o něž se konání Šestidenní opírala. Na trati, rozdělené do šesti etap (prvních pět v délce kolem 300 km, poslední zhruba poloviční), jsou jezdci povinni dodržovat předepsaný rychlostní průměr. Jak se jim to daří, to zjišťují časové kontroly, do nichž musí soutěžící přijet v přesně stanovenou dobu. Dodržování stanovené trati ověřují i průjezdní kontroly. Za nesplnění předepsaného času byli jezdci penalizování trestnými body (1 minuta - 1 bod), v současnosti činí penalizace za jednominutové zpoždění 60 sekund; které se připisuji k dosaženým časům ze..zvláštních zkoušek. Za vyšší než hodinové zpoždění následuje vyloučení ze soutěže. Celý článek...
Šestidenní byla vždy soutěží týmů a klasifikace jednotlivců, postupně zaváděná od 60. let podle jednotlivých kubatur, slouží jen jako jedno z kritérií při výpočtu výsledků, jezdci je však vysoce ceněna. Účastníci soutěže usilují o prvenství ve čtyřech týmových soutěžích, jako jedinci jsou oceňováni zlatými, stříbrnými či bronzovými medailemi FIM. Podle toho, s kolika body dorazí do cíle. Celý článek...
Organizace soutěže:
Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž (INTERNATIONAL SIX DAYS ENDURO) vznikla v roce 1913 jako zkouška spolehlivosti motocyklů a zručnosti jezdců a toto poslání si zachovává dodnes. Možnost uspořádat tuto soutěž je prestižní záležitostí pro každý stát sdružený v Mezinárodní motocyklové federaci. Čeští reprezentanti patřili v historii této soutěže k nejúspěšnějším závodníkům. Šestidenní motocyklová soutěž se naposledy jela v Čechách v roce 1972 ve Špindlerově Mlýně. Celý článek...
25. července 2002 Liberec / Pořadatelům 77. Mezinárodní Šestidenní motocyklové soutěže doručily v uplynulých dnech všechny dotčené referáty životního prostředí souhlasná stanoviska s vedením tras tohoto významného závodu. Jedná se o OkÚ Jablonec n/N, Liberec, Semily a Magistrát města Liberce. Celý článek...
|
Téma Šestidenní historie a současnost. Novinky, aktuality. V kategorii 77. I.S.D.E. Šestidenní (Klikněte na ikonku v pravém rohu tohoto článku) najdete kompletní informace publikované na portále dakar.cz. Náš redaktorský tým bude publikovat při letošní Šestidenní (v době od 16.9.- 30.9.2002) přímo z dějiště, a to z depa na stadiónu "Na Střelnici" v Jablonci nad Nisou. Celý článek...
Je dost příznačné, že to byla sportu zaslíbená Velká Británie, v níž už v roce 1903 přišli na nápad uspořádat motocyklovou soutěž spolehlivosti, nazvanou Reliabity Trial. Trvala plných deset dnů a konala se na trati tisíc mil dlouhé s jediným záměrem: prokázat kvalitu a spolehlivost motorových dvoukolek, jakož i řidičské a samozřejmě i mechanické umění soutěžících. Že tehdy o časté opravy nebyla nouze, netřeba připomínat. Na startu se sešlo 43 jezdců, do londýnského cíle jich dorazilo rovných dvacet. Celý článek...
V roce 2002, kdy pořádáme 77. ročník největší a nejtěžší světové terénní motocyklové soutěže Šestidenní v Jablonci nad Nisou, uplyne od jejího vzniku 89 let. Je ovšem pozoruhodné, že navzdory tomu neztrácí nic ze své přitažlivosti, stále má co nabídnout, je pro současně nejlepší soutěžní motocyklisty stejně velkou výzvou, jakou byla i pro generace jejich předchůdců. Celý článek...
PRAHA 3. července ( ČTK) - Čtyři účastníci mistrovství světa a dva jezdci z mistrovství Evropy tvoří český Trophy Team pro mezinárodní Šestidenní, která se ve dnech 24.-29. září uskuteční v Jablonci nad Nisou. Oproti loňské šestici, která ve Francii obsadila páté místo, je v sestavě jediná změna - Martin Kremel nahradil Martina Maláta. Celý článek...
|
|