Martin Plechatý měl štěstí, dopadl do měkkého písku
V páteční šesté etapě poškodil svou čtyřkolku Yamaha Raptor tak, že jí na trati nebylo možné zpojízdnit. Po opravě motocyklu v bivaku by člen týmu KM Racing rád v soutěži pokračoval, ale reglement pořadatelské společnosti A.S.O. to neumožňuje.
„Před čtvrtým „cépéčkem“ došlo zřejmě kvůli vadě na materiálu k vylomení tyče spojovačky řízení. Třistakilová čtyřkolka se zablokovala, udělali jsme kotrmelec a já od ní dostal docela herdu do zad,“ popisoval pětatřicetiletý motocyklista neradostné okamžiky, které nakonec neskončily zraněním. „Jsou to maličkosti, které nestojí za řeč,“ mávnul rukou. „Naštěstí došlo k nehodě v místě, kde byly velké duny a měkký písek, takže jsem dopadl do měkkého. Skoro jako do peřin.“
Hned po nehodě se snažil škody napravit, ale tak velký díl materiálu, jaký by se mu hodil, s sebou bohužel neměl. „Potřeboval bych k tomu větší kus litiny. Vrtulník organizátorů mě pak naložil a dopravil do bivaku v Arice, jinak to nešlo. Strašně rád by v soutěži pokračoval, jenže to řády Rallye Dakar v takovém případě neumožňují,“ krčil rameny.
Liaz zvládl další překážku
Později než obvykle dorazila v pátek do etapového cíle v chilském městě Arica posádka kamionu Liaz. Přesto zaznamenala šestnáctým časem své letošní maximum, když na vítězného Aleše Lopraise ztratila tři a půl hodiny. Trojice Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic tak stráví volnou sobotu na sedmnáctém místě, což je zase nejvyšší průběžná pozice nové sestavy stáje KM Racing.Páteční výsledky se korigovaly v kategorii motocyklů. Původní vítěz šesté etapy Ruben Faria přišel kvůli dodatečné penalizaci o prvenství. Portugalec chyboval tím, nedodržel předepsanou čtvrthodinovou pauzu při čerpání paliva a z tankovacího prostoru odjel na svém KTM už po pěti minutách. „Ušetřený“ rozdíl 9:47 minuty mu byl přičten k výslednému času, což ho odsunulo na sedmé místo.
min
< Předchozí | Další > |
---|