Rallye Dakar: Co je Sentinel a k čemu slouží?
V dobách, kdy se Sentinel nepoužíval, docházelo k velkému množství nehod mezi motocykly a automobily s vážnými následky. Důvodem bylo především to, že motocyklista neslyšel klakson vozu jedoucího za ním a vozidlo jedoucí v prachu nebylo vidět ve zpětném zrcátku, což vybízelo k riskantním předjížděcím manévrům, které ne vždy skončily dobře.
Sentinel je napojen na klakson vozu. Když jezdec za volantem zatroubí, Sentinel přenese digitálně signál až do vzdálenosti 150 metrů na rovném úseku a řidiči cílového vozidla je tento signál předán zvukem (bzučákem o hlasitosti 110 dB) a /nebo světlem (výkonným bleskem z 50-ti led diod). Předjížděné automobily a kamiony mohou odpovědět krátkým stisknutím vlastního klaksonu, přičemž předjíždějící dostane potvrzení (světlem a/nebo zvukem) a může v klidu přistoupit k předjížděcímu manévru. Pro motocykly, na nichž se musí jezdec více koncentrovat, není žádné potvrzení o přijetí potřebné, zde je pro předjíždějícího řidiče signálem změna chování motocyklisty.
Sentinel pomáhá zabránit i hromadným nehodám. Přístroj má silný alarm, který v případě nehody vysílá signál pro všechny účastníky v okolí až do vzdálenosti 500 metrů. Toto světelné a/nebo zvukové varování je poté výhodou například v případě havárie za dunou i přesto, že vzdálenost je přes překážku omezena.
ASO, RELY.cz
< Předchozí | Další > |
---|