Vlasta Vildman si chce na Dakaru splnit dětský sen
Tradiční řidič ostrého kamiónu týmu KM Racing Martin Macík zanechal po letošním čtvrtém místě v dakarském cíli volant svého Liazu opuštěný, a tak se Vildman rozhodl pronajmout konkurenceschopný Liaz a poměřit síly se světovou elitou. Jak a kdy se zrodil nápad vyzkoušet si dakarský maratón?
Myslím, že mě to poprvé napadlo asi tak v patnácti letech. V roce 2007 jsem v Africe po boku Martina Macíka už jeden ročník Rallye Dakar odjel, teď by se mi v roli řidiče naplnil dávný dětský sen. Od premiéry v kabině kamiónu jsem na další příležitost často myslel. Když letos Martin ztratil chuť do závodění, tak jsme se v průběhu roku domluvili, že bych do toho šel. Řekl jsem si, že v pětačtyřiceti letech nemá cenu otálet, protože taková šance se už nemusí nikdy naskytnout.
Jaká je vaše profese a jaké máte jezdecké zkušenosti s kamiónem?
Moc velkou závodnickou praxi nemám, vytrvalostní rallye jsem vždycky spíš zpovzdálí fandil. Ze začátku jsem na Dakar neměl peníze, později zase čas. Moje účast v roce 2007 byla víceméně spojená s firmou Tedom, která Martina Macíka při jeho závodění několik sezón sponzorovala. Spolupráce časem zanikla, ale s Martinem jsme pořád ve styku. Při mém rozhodování sehrála svou roli i skutečnost, že ve firmě už nemám tolik povinností a přípravě na Dakar se mohu věnovat.
Kolik jste toho v „liazce“ už stihl najezdit?
Ježdění dávám veškerý volný čas. Kdykoli mám možnost, tak vyrážím, abych se s autem co nejvíc sžil. Největší školou pro mě byl samozřejmě květnový kemp v Tunisku, kde jsem v terénu, který je velice podobný tomu, s jakým se setkám v lednu v Argentině a Chile, najezdil přes tisíc kilometrů.
Ve druhé polovině září vás čeká další testování v tuniském Ksar Ghilane. Na co se budete při jízdách v pouštních podmínkách hlavně zaměřovat?
Je potřeba hodně jezdit v neznámých terénech, hlavně v dunách. Na autě si pak zase musím všechno vyzkoušet a osahat. Důležité bude i nacvičit si s navigátorem Láďou Fajtlem komunikaci v kabině. Vedle toho budeme trénovat výměnu pneumatik a souhru posádky. Jsem připravený od Martina a Ládi vyslechnout všemožné rady i výtky, abych se v závodě vyvaroval zbytečných chyb.
Rallye Dakar slibuje bezpochyby dobrodružství, ale znamená i určitý krok do neznáma a nemalé riziko. Co vaší volbě říká rodina?
Moc nadšení jsem nezaregistroval. Budou se o mě určitě bát, protože na rozbitých dakarských cestách není o nebezpečí nouze. Manželka z toho příliš šťastná není, ovšem respektuje, že jde o mé rozhodnutí a uskutečnění mých snů a představ. Tak to prostě doma berou.
Do startu v Buenos Aires zbývá ještě čtvrt roku. Nemáte už ale v hlavě určitou vizi ohledně výsledku?
Je to docela jednoduché. Mým přáním je ve zdraví a bez nějakého karambolu dojet zpátky do Buenos Aires. A když tohle všechno klapne, tak slibuji, že udělám maximum proto, abych byl v pořadí co nejvýš.
KM Racing Team
< Předchozí | Další > |
---|