Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2010 Přípravy před startem vrcholí

Přípravy před startem vrcholí

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Pondělí 28.12. se neslo ve znamení přebírání techniky. Hned ráno se početná skupina zástupců Czech Dakar Teamu vypravila minibusem do více než 100km vzdáleného přístavu Delta Dock. Celý den bylo bohužel pod mrakem s občasnými dešťovými přeháňkami.

Počasí se chce asi vybláznit před startem, tak aby nám nabídlo svou vlídnější tvář během vlastní rallye.

Opatření v docích byla podobná jako minulý rok, vpuštěn byl tedy vždy toliko jeden řidič pro každý stroj a to bez ohledu na to, jestli řídil motocykl, nebo třeba závodní kamion. Drobná nervozita spojená s očekáváním v jakém stavu bude po několikatýdenní plavbě a manipulaci přístavních dělníků technika, vzala naštěstí brzy za své. Všechny tři motocykly, čtyřkolka, obě Toyoty i Tatry dorazily v perfektním stavu, podobně jako oba asistenční kamiony a všechny novinářské vozy.

Dakar2010
Olda Bražina se na start již těší...jede Polaris / kategorie quad

Po převzetí techniky a nezbytné prvotní kontrole se postupně všichni přepravili do takzvaného "asistenčního parku", který se nechází v prostorách jedné z místních univerzit v přímém sousedství s letištěm a navíc u moře. Do asistenčního parku dorazili jako první motorkáři, kterým se jízda v dešti příliš nezamlouvala.

Martin Macek byl sice mokrý, ale na jeho tváři byl patrný spokojený úsměv. Jeho Yamaha dorazila v perfektním stavu a tak největší české motorkářské želízko v ohni pomáhalo kolegům. "Za chvíli nás budou od startu dělit pouhé hodiny a zatím jde vše jako na drátkách," komentoval poslední přípravy před Dakarem Martin Macek. "Kéž by to tak vydrželo až do cíle." Honza Veselý absolvoval stokilometrovou cestu z doku v dešti bez rukavic, na což Martin reagoval útrpným pohledem a kroucením hlavy.

Dakar2010

Olda Bražina se projevil jako skutečný týmový hráč, když větší část trasy mezi doky a asistenčním parkem táhl Yamahu nešťastného Honzy Veselého na laně. "Určitě to bude nějaká drobnost, ale na cestě se nám to v dešti prostě nechtělo řešit," okomentoval celou situaci Jan. "Před startem ať se klidně žení všichni čerti, hlavně aby technika vydržela závod." Nakonec se ukázalo, že se jednalo opravdu o drobnou závadu, která souvisela se skřípnutím hadice při výměně tlumičů ještě v Evropě.

Jediný čtyřkolkář v barvách Czech Dakar Teamu netrpělivě vyhlížel zelený kamion Tatra, který mu vezl nářadí a náhradní díly. "Potřebuji ještě pár věcí zkontrolovat, nechci nic ponechat náhodě," komentoval svůj svědomitý přístup biker, kterému nikdo neřekne jinak než Olin. "Hlavně doufám, že mašina vydrží celý Dakar. Čtyřkolku jsem si stavil sám a to by bylo řečí, kdyby se něco stalo. Nejvíce se bojím řídící jednotky motoru, ty s sebou vezu náhradní pro jistotu hned dvě."

Posádky obou ostrých Toyot i trucků Tatra mohou v pondělí ulehnout s dobrým pocitem. Závodní auta jsou v perfektním stavu a skvěle připravené na závod. Nejvíce práce tak měli nejspíše mechanici, kteří museli přeskládat množství materiálu a pneumatik. Protože ale táhne Czech Dakar Team za jeden provaz, tak se do práce zapojili všichni, kdo byli po ruce.´

"Absolvovali jsme dnes další důležitý krok," shnrul své dojmy manažer týmu Marek Spáčil. "Pozítří nás čekají technické přejímky a do té doby ještě prověříme pár věcí."

"Všechno jde podle plánu," popsal přípravy Jirka Janeček. "V týmu vládne skvělé atmosféta, což je před startem ta nejlepší možná zpráva."