Etapu jsme jeli bez intercomu
Jak jsi na tom po zdravotní stránce, co Tvá nedávná indispozice? Doufám, že se nejednalo o nic vážného?
MIREK: "Jsem v pořádku, nic závažného to nebylo a prošli si tím v podstatě všichni. Já jsem pouze využil možnosti nechat se ošetřit a doplnit kyslík, v nadmořské výšce 4450 m jsou točení hlavy a slabosti běžnou záležitostí. Měl jsem tak možnost popovídat si se sestřičkami a přijít na chvíli na jiné myšlenky :-). Ostatní členové týmu jsou rovněž v pořádku a připraveni bojovat až do konce."
Jak by jsi zhodnotil 12. etapu? Dle výsledku pro Vás byla třináctka šťastným číslem.
MIREK: "Byla to opět jedna z velmi náročných etap a spousta skvělých jezdců bohužel musela odstoupit. Jsme velmi potěšeni dnešním umístěním, ale o výsledku můžeme hovořit až v cíli a tam prozatím nejsme. Vše se může ještě vyvinout nečekaně. V každém případě se všichni snažíme denně odvádět poctivou práci, nepodcenit technickou přípravu. Věnujeme velkou pozornost infomacím před jednotlivými etapami, chodíme brzy spát. Velký dík patří našim mechanikům."
Co defekty? Pokračuje série s pravým zadním kolem?
MIREK: "Ne, řešili jsme závažnější technický problém. Povolený kulový čep. Po startu se mi to jevilo jako defekt, ale když jsem zastavil a šel zkontrolovat kola, zjistil jsem, že jde o čep. Nechápu jak a proč se to stalo, ale bez opravy se nedalo jet dál, museli jsme se pustit do práce. Celá akce nakonec trvala 11 minut a my mohli pokračovat v etapě. To horší nás teprve čekalo. Úplně odešel intercom a komunikace ve voze byla hodně náročná, ale i to jsme zvládli. Za pozitivní věc považuji naši volbu jet "pískové pneumatiky", což nám hodně pomohlo."
Je letošní dakarská rallye opravdu tak extrémně náročná? Podcenili něco pořadatelé? Prosakují informace o tom, že pořadatelé nezvládli organizaci a etapy jsou špatně zmapované, terén těžko čitelný. Jak to hodnotíš Ty?
MIREK: "Nejprve je třeba říci, že tahle rallye je opravdu extrémní záležitost a musíme se umět vypořádat s mnohými nástrahami, ale to je současně i kouzlo tohoto podniku. Každý den probíhá rozprava, kde jsme pořadateli informováni o změnách na RZ a možných komplikacích, které mohou nastat. Není ale možné očekávat, že roadbook bude zahrnovat každý detail tratě jako třeba u rozpisu RZ při klasické rallye. Desetimetrová odchylka může pro posádku znamenat konec. Na to včera dojel např. Sainz. Denně se výrazně mění délky RZ i samotné trasy určené pro kamiony, kterých vypadává velké množství. Nedá se tak úplně spoléhat ani na naši rychlou kamionovou asistenci. Kdybych to měl shrnout, roadbook prostě není detailní a posádky musí používat vlastní hlavy, spoléhat se na celkovou připravenost jak techniky, tak sebe. Myslím, že pořadatelé odvedli dobrou práci a byli jsme na tyto extrémní podmínky předem připraveni. Vše ostatní je o disciplíně a tvrdé práci.
Vnímáte, že se pomalu blíží konec letošního dakarského dobrodržství?
Tyhle myšlenky si nemůžeme dovolit. Závod končí v cíli, tam prozatím nejsme.
Pomalu se vracíte mezi kaktusy a argentinské fanoušky. Část RZ se pojede na populárních místech světového podniku Rallye Argentina. Těšíte se tam?
MIREK: Určitě ano, protože atmosféra v Chile byla podstatně vlažnější než v Argentině. Nadšení argentinských fanoušků je velkolepé a velmi upřímné. Právě dnes jsme si s Tomem říkali, kde berou tolik času? Jestli nechodí do práce, nebo jak to vlastně je? Pro nás je to velmi příjemné a už se těšíme na Cordobu, kde se dá očekávat opět mnoho nadšených diváků a fantastická atmosféra.
Na další otázky již nedošlo, protože satelitní spojení bylo přerušeno...
Josef Melen, www.minimedia.cz
< Předchozí | Další > |
---|