Testování v bojových podmínkách

Co to znamená všechny týmové vozy a posádky?
V prvé řadě ostrý závodní kamion Liaz 4x4 Dakar (v současné době se ladí výkon na hranici 850 koní). Posádka - pilot Marek Spáčil, navigátor Jaroslav Lamač, druhý pilot Zdeněk Kubeša. Doprovodný vůz Tatra 6x6 speciál Dakar – pilot Luděk Podhorný, navigátor Tomáš Hubený a druhý pilot Kamil Grygar. Novinářský vůz Nissan Patrol – pilot Jiří Žák, jako novináři pojedou Zuzana Pršalová se Standou Berkovcem a jako navigátor Zdeněk Němec.Hummer v týmových barvách slouží sice „jen“ pro propagační účely, ale s těžkým terénem ve vojenském výcvikovém prostoru si také poradil. Tým byl takto poprvé představen na veřejnosti.
Jiří Žák má za sebou opravdu mnoho rally Dakar, ať už jako pilot nebo navigátor v závodních kamionech. Nejvíce si váží třetího místa v seriálu MS v rallye Faraónů v roce 1992, kterého dosáhl jako pilot.
Jarda Lamač má za sebou přebohaté zkušenost s Liazy na Dakaru a je excelentním navigátorem i technickým „mozkem“ týmu.
Novinářka Zuzka Pršalová je sice krásná žena, ale v žádném případě nepatří do kategorie křehkých blondýn. Její pravidelné zpravodajství si přečtete v denním tisku.
Standa Berkovec se těší na to, že k jeho výškovým vysílacím rekordům z himálajských osmitisícovek přibude také vysílání z Jižní Ameriky. V pravidelných telefonátech ho uslyšíte v rádiu Impuls a také v novém metropolitním rádiu Dobrý den Liberec.
Představení v Senici vzbudilo velký rozruch a podle slov místních to tímto způsobem – jako show s hudbou a doprovodným programem – zatím žádný dakarský tým nepojal. V současné době se vozy připravují na nalodění v přístavu Le Havre. V České republice se naposledy rozloučí se svými příznivci 24. 11. mezi 12. a 14. hodinou na Olomouckém náměstí. Odpoledne pak v Liberci kolem 17 hodiny. Po cestě lodí už ho čeká historicky první Dakar v Jižní Americe Buenos Aires – Valparaiso – Buenos Aires, který startuje 3. ledna 2009.
Ze Záhorie Stanislav BERKOVEC
a
Marek Spáčil
Foto: Roman Langer
< Předchozí | Další > |
---|