Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2008 Další plány

Další plány

Hodnocení uživatelů: / 12
NejhoršíNejlepší 

Image Balázs Szalay, jako šéf týmu Szalay Dakar Team a zároveň představitel organizátora Dakaru A.S.O. pro střední a východní Evropu, 5.ledna na mimořádné tiskové konferenci informoval o definitivně zrušené rallye Dakar 2008.

Tiskovku začal prohlášením : "Jménem všech maďarských závodníků, Lászla Palika, Sándora Kisa, Lászla Lisziho, Ákose Vargy a Pétera Szilvásiho a i jménem svým prohlašuji, že se nemíníme zúčastnit “tůry“ Budapešť - Bamako. To totiž není soutěž, ale tůra a byli by jsme rádi, kdyby se tyto dvě události nemíchaly, natolik jsou ze všech hledisek neporovnatelné."

Dále řekl, že A.S.O. se při svém rozhodnutí o zrušení letošní rallye Lisabon - Dakar zaobírala závažnými důvody. Stalo se tak po tom, co ji francouzská vláda 3. ledna vyzvala , aby neuspořádali soutěž kvůli hrozbě terorizmu a tím se vyvstalo co se zabezpečením úseků v Mauretánii. Následně mohli uspořádat soutěž jen pokud na sebe vezmou materiální i morální odpovědnost za bezpečnost všech zúčastněných, což samozřejmě nebylo možné. Proto se rozhodli soutěž neuspořádat i za cenu ztráty několika miliónů Euro.

V pátek 4.1. v Lisabonu státní tajemník Dr. István Újhelyi jednal s organizátory o možném startu rallye z Budapešti už v roce 2009. Sice Lisabon má platnou smlouvu, ale pokud se situace nezmění a organizátoři nemohou zabezpečit bezpečnost závodníků ani příští rok, je potřebné najít trasu přes jiné státy. Proto do úvahy přichází start i z Budapešti až příští rok. Státní tajemník dodal: "Zatím jsme podepsali pouze smlouvu o smlouvě budoucí, která nezavazuje. Maďarsko může vzít na sebe závazky pouze v případě, že bude schopné 100% garantovat bezpečnost a že hrozba terorismu se vztahuje pouze na zmíněné státy. Smlouvu je potřeba definitivně podepsat do 15. března 2008."

Další možností je start z Lisabonu i příští rok s trasou přes Tunis, Lybii a Egypt. Organizátoři tyto státy označili jako bezpečné, a tady francouzská vláda nemůže zasahovat do organizace závodů tak jako v Mauretánii.

A.S.O. by chtěla nahradit závodníkům ztrátu, proto uvažují o organizaci jednoho závodu v poušti a jednoho v Evropě během tohoto roku s účastí všech závodníků z Dakaru. Evropský závod by se mohl uskutečnit ve východní Evropě, což může vyhovovat Maďarsku, nakolik je významná účast 550 závodníků. O vrácení startovného není ještě rozhodnuto, pravděpodobně nabídnou závodníkům alternativu, jako například tyto dva závody s jich bezplatnou účastí.

"Szalay Dakar Team - podobně jako i ostatní týmy - se dostal do těžké situace. Připravovali jsme se na Dakar, našim cílem bylo dosáhnout co nejlepšího výsledku. Měli jsme dobré šance, protože jsme vyrazili s doposud nejlepším technickým zázemím a sponzorskou podporou a podporou ze strany zkušených inženýrů GM. Sponzorům by jsme chtěli to vrátit i my, proto se zúčastníme co největšího počtu závodů v tomto roce, včetně dvou závodů pořádaných A.S.O." - dodal Balázs Szalay.

Petr “Brisco“ Zumr