Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Nová Tatra je na světě aneb 1000 koní pro Hedvábnou stezku

Nová Tatra je na světě aneb 1000 koní pro Hedvábnou stezku

Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Image Počátkem září čeká Loprais Tatra Team náročná zkouška v podobě startu na Silk Way Rally z Petrohradu do Soči. Nový vůz pro tuto soutež už vyjel k prvním testům.Nové závodní nářadí Aleše Lopraise na bázi Tatry 815 vznikalo jako zevrubná evoluce repasovaného vozu, s nímž Aleš startoval na Dakaru 2009.

„Zúročili jsme do tohoto vozu všechny zkušenosti z minulých let. Zároveň jsme měli dobře identifikované oblasti, kde bychom se mohli zlepšit, a na ty jsme se primárně zaměřili,“ poznamenává Aleš Loprais.

Z vnějšku zaujme zcela nová nástavba zajímavých a dynamických tvarů a grafického designu, na který si fanoušci už zvykli. „Nástavbu jsme stavěli ve vlastních dílnách a udělali ji přesně takovou, jakou jsme potřebovali. Má nový design i konstrukci, která splňuje naše očekávání,“ pokračuje Aleš. Dílčími modifikacemi prošly prakticky veškeré části podvozku, ale i motor s příslušenstvím, které je už na pohled odlišného uspořádání. „Je to dobré, už náš poslední vůz byl výkonný, ale teď máme ještě rychlejší a silnější auto, výkonově jsme se dostali už na hranici 1000 koní,“ pokračuje Aleš Loprais.


Tým dovezl do vojenského prostoru Záhorie u Senice nejen nový speciál, ale i repasovaný vůz, s nímž Aleš Loprais startoval na Dakaru a dobyl třetí místo na loňské Silk Way Rally. Vůz je ve stavu, že by mohl nastoupit k jakémukoliv závodu, zde však hlavně poskytoval zpětnou vazbu a nabízel možnost bezprostředního srovnání. Od středy do soboty se nový speciál téměř nezastavil. „Sami jsme překvapeni pokrokem, který na novém voze nastal, subjektivně jde o 20 až 30 procent lepší pocit z řízení, rychlosti i akcelerace, vůz má klidnější a čitelnější chování než jeho předchůdce. Už při vizuálním pohledu na jízdu jako by bylo auto pomalejší, ale pohled na stopky je daleko optimističtější. Skvělý pocit mám i z motoru, neboť akcelerace je vynikající,“ dodává Aleš.

Sobotní část testů byla už i společenskou událostí, když horké sedadlo spolujezdce v novém speciálu okusila celá řada pozvaných hostů, kteří si s týmem mohli v Senici prožít svůj dakarský den. K dispozici jim byla prakticky celá dakarská flotila týmu včetně legendární Pumy s Karlem Lopraisem za volantem. Květnová část testů nebyla rozhodně poslední, zkoušky nového speciálu budou pokračovat a hlavním projektem týmu bude další fáze stavby už oznámeného kapotového speciálu, který by měl technické poznatky ze stavby vozů posunout o další kus.

Jiří Vintr