Euromilhoes Pax Rally završila nultý ročník Dakar series
Úzká trať bohužel nepustila na start kamiony, bez nichž soutěži sice chyběla kompletní směs koření, nikoli však kvalitní souboje o čelo. Startovní pole překvapivě nebylo tak početné jako na Central Europe Rally. Z padesátky osobních vozů jich přibližně polovina startovala s portugalskými posádkami a více než desítka strojů patřila továrním týmům loajálním A.S.O.
Omluva patří těm čtenářům, které jsem mystifikoval tím, že Pax bude dějištěm úvodního startu nového dieselového Racing Lanceru od Mitsubishi. V realitě šlo o poslední závodní start všech modelů Pajero za posledních 25 let! Premiéra nového stroje se teprve chystá... Konec dobrý, všechno dobré.
V soutěži měl rozhodně nejvíce navrch Carlos Sainz na Volkswagenu, byť nevyhrál úvodní erzetu. O vítězství v ní o o pouhé dvě vteřiny připravil Luc Alphand. Peterhansel vjížděl do poslední etapy druhý se ztrátou přes 2 minuty. Sainzova chyba v poslední erzetě, jež musela být navíc zkrácena kvůli lesním požárům, však Stephanovi uvolnila cestu k vítězství poté, co El Matador svůj vůz převrátil. Slušné 9. místo vybojoval Miroslav Zapletal, v konkurenci některých portugalských amatérů se neztratily ani obě Toyoty pražského Offroad Centra. V jedné stopě vypálil všem favoritům rybník domácí borec Ruben Faria, jenž zajížděl skvělé časy už na Dakaru. Na technických tratích se mu hodil lehčí stroj a po dlouhé době dobyl skutečně pronikavý úspěch pro značku Honda. Despres i Coma na továrních KTM skončili až za ním.
Portugalská soutěž skončila tak trochu stranou mediálního zájmu a hlavně poněkud ve stínu očekávání velkého Dakaru v Jižní Americe.
Jiří Vintr
< Předchozí | Další > |
---|