Get Adobe Flash player
Home

Největší trucktrialové boje se odehrají v Mohelnici

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Celý článekExtremtrucktrialová show nabídne opět atraktivní podívanou / Nejúspěšnější české trucktrialové posádky zamíří o víkendu 15. a 16.května 2004 do Mohelnice u Olomouce. Účast ve druhém ročníku speciálního závodu v "Extrem Truck Trialu" je pro české borce nejen výzvou, ale také důkazem, že stále patří mezi trucktrialovou elitu. Fanoušek trucků „tančících“ v abnormálně náročném terénu se může znovu těšit nejen na pověstné Tatry 805 - "Kačeny" a Tatry 813 - "Kolosy", ale také na Mercedesy a Ify.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Chybět nebude ani stálice na stupních vítězů evropského trucktrialu Avie T31 řízená dvojící Bohumír Čáp a Radovan Švanda. „Atmosféru na Extrem Truck Trialu milujeme, navíc její pořadatelé připravují tradičně velmi náročné sekce. Pokud v nich obstojíme, většinou to znamená, že budeme úspěšní i v evropském poháru,“ říká čtyřnásobný mistr České republiky Bohumír Čáp. Třicítka přihlášených vozů obsadí celkem čtyři kategorie sériových závodních vozů a dvě kategorie patřící prototypům. Plně obsazena je i sedmá třída "off road", která je zahrnuta do trucktrialu pouze jednou za rok v Mohelnici. „Chceme, aby se závody líbily nejen jezdcům, pro které vždy připravujeme spoustu husarských kousků a zpestření, ale především divákům. Ti milují například i rychlé jeepy na „zapeklitě pomalých“ tratích,“ říká organizátorka extremtrucktrialové show Zuzana Boučková. „Je jisté, že padat na střechu a dělat kotrmelce se zalíbilo i řidičům, jelikož kategorie "off road" pro 11 vozů, byla plně obsazena už krátce po vydání přihlášek k závodu" .

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

"GOLEM přichází na scénu" Velkolepé klání největších závodních vozů sezóny, se letos nese ve znamení mnoha technických kuriozit a novinek. „Lákadlem číslo jedna je bezesporu křest prvního českého monstrtrucku GOLEMA. Tento unikát, jehož zrod trval více než 800 hodin, byl tajně sestrojen na Východě Čech a jeho podoba zůstane utajena až do oficiállního křestu v Mohelnici. Dopředu mohu jen prozradit, že GOLEMA vymysleli a přivedli na svět dva čeští nadšenci - konstruktéři, jejichž přezdívky jsou Milhaus a Soumič," říká tajemně a s úsměvem Zuzana Boučková. Technické raritky potěší oko diváka navíc i mezi prototypy. „Panelákové“ duo Mirek Pouzar a Martin Kuna, které se před třemi lety přestěhovalo, doslova přes noc, do obytné Avie a všem se rozhodlo ukázat, jak jezdí tvrdí hoši, přijede totiž i letos do mohelnických sekcí s Pinocchiem. Jedinečný prototyp, který je sestrojen na podvozku Tatry 805 s originálním motorem, má obě řízené nápravy a pro zdolání náročných terénů i možnost úpravy světlosti podvozku. Dvojice řidičů je známa tím, že v Mohelnici jezdí vždy především pro diváky, což se neobejde bez různých srandiček, na které často "skočí" i sportovní komisaři. Loni například při jedné z „vážných kolizí“, vypadající na zaručený kotrmelec už pořadatelé a hasiči chystali bezpečnostní opatření. Jezdci však nečekaně vystrčili z okénka dětský nočník ...! Auto se pak jen trochu zhouplo a za údivu a potlesku diváků sekci bravurně projelo.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Pinocchio proti Šílenému Maxovi Letos bude naším největším konkurentem „Šílený Max“, to budou boje!“, tvrdí loňský řidič "Pinocchia" Martin Kuna, který letos přesedlá do role navigátora. Pro "Šíleného Maxe" existuje hned několik jmen. Jeho konstruktér František Slunéčko mu se svou spolujezdkyní Janou Ševčíkovou přezdívají Mouchoť, ostatní závodníci a diváci také Svařák. Na voze byste totiž marně hledali jediný šroubek, vše je pouze svařené. Když tedy František Slunéčko potřebuje opravit něco pod kapotou, hlavním nástrojem se stává autogen... Tento vcelku malý vůz má motor a převodovku z Mercedesu a redukční převodovku ze Zilu. Vybaven je i zúženými nápavami z Ify, což mu umožňuje dobře zdolávat branky. Mohelnické terény s evropskými parametry Třešničkou na letošním trucktrialovém mohelnickém dortu však bude jistě nový prototyp Edward, který míří k dobytí zlatého kovu nejen v Českém poháru, ale i nejvyšších pozic na mistrovství Evropy. Konstrukce vozu je zcela původní. Obsahuje motor z Mercedesu V8 o výkonu 250k, automatickou převodovku, sestupnou převodovku z Pragy, nápravu z Ify s odpruženými vzduchovými měchy a regulovatelnou světlostí podvozku. Tak vypadá už čtvrtý vůz nesoucí vždy jméno Edward. „Mohelnice bude pro nás dokonalým tréninkem na závod mistrovství Evropy v Maďarsku. Když se auto osvědčí v Mohelnici, pak se Maďarska nemusíme bát,“ chválí úroveň závodu mistr ČR 2001 a 2002 Libor Kopeček. Kromě vítězů zmíněných kategorií bude na závodišti Mohelnické lomy vyhlášen také Nejkrásnější truck a Karambolista závodu. Více informací najdete na (Extrem Truck Trial)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Zapalovače Zippo

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line