Get Adobe Flash player
Home

Pouštní výzva triumfem Mitsubishi / Desert Challenge

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Celý článekTradiční závěrečný podnik Světového poháru FIA v cross country, Desert Challenge ve Spojených arabských emirátech, bývá označována za jakousi generálku na Dakar. Naplno této možnosti využil zejména tým Mitsubishi Competition, který v dubajské poušti otestoval nové aerodynamické Pajero Evolution a jel ve stejné sestavě, v jaké pojede i Dakar. Favorizované postavení Japonců na startu se potvrdilo, obsadili první tři místa, když jasně triumfoval Francouz Stephane Peterhansel na novém voze před Jean-Pierrem Fontenayem a Miki Biasionem na "starých" pajerech. Masuoka na dalším ze dvou nových Mitsubishi zústal zpět s poruchou. Zajímavostí a novinkou byla účast nových BMW X5, v civilu luxusních SUV, a to s hlavní hvězdou Gregoirem De Meviusem za volantem. Nové BMW, ačkoli ukázalo slušnou rychlost, mělo problémy s přehříváním převodovky. Na Dakaru prý bude o 15 stupňů méně...

Fotogalerie

Motocyklovou kategorii sice opanovali jezdci KTM, ale Rakušané rozhodně nenasadili celý tým, spíše borce, kteří na Dakaru bývají "nosiči vody." Vyhrál Francouz Cyril Despres před Alfie Coxem z JAR, oba budou i na Dakaru jistě patřit do elitní desítky. V Dubaji se do ní vešel i Slovinec Stanovnik. Kategorie kamiónů byla triistní a ryze formální. Obsadily ji totiž dva tovární stroje Kamaz. Ten první už tradičně obsadil tatarský premiér a bývalý autokrosař Rastam Minnichanov a Vladimír Čagin s týmovým šéfem Semjenem Jakubovem mu dělali posádku. Druhý vůz vedl Firdaus Kabirov, který se tak vrací po zranění z "Tomečkova" skoku na Dakaru 2001. Zatímco Čagin měl k dispozici "starou" specifikaci s motorem uprostřed, Kabirov testoval nový vůz pro Dakar. Jak rozhodla týmová režie, když Tatarská republika je hlavním týmovým sponzorem, je nasnadě...

Fotogalerie

Stínem rally byla smrt německého motocyklisty Michaela Seefeldta, který byl nalezen několik kilometrů od vytyčené trasy. Lékaři však vyloučili jak cizí zavinění, tak následky zranění po havárii. Podle všeho německý jezdec zemřel z naprosté dehydratace organismu. Naše týmy rallye zcela vynechaly a raději daly přednost testování, takže na Dakar budou zajisté lépe technicky připraveny než vloni. Platí to hlavně pro Lopraisův vůz, kterýž doznal mnoha změn. Tak jako Tomečkův kamión, se představí se vzduchovým pérováním přední nápravy a novými tlumiči. Motor má výkon zvýšený na 750 koní, nová je 14stupňopvá převodovka Tatra, stejná jako u Tomečka, palivové nádrže se přestěhovaly na boky rámu, motor byl mírně posunut vzad, nástavba byla repasována... Novinkou je dakarská účast známého a renomovaného novináře Petra Dufka v kabině doprovodné šestikolky. Snad se na krásné a náročné rallye, která se koná navíc v pro Tatru nikoli nezajímavém obchodním teritoriu, tatrováci zúčastní napřesrok. Jiří Vintr

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Zapalovače Zippo

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení