Get Adobe Flash player
Home

Hybrid pro Dakar !

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Když v létě minulého roku ohlásila automobilka BMW konec svého působení v prestižním seriálu F1 mnoho fanoušků této německé značky zůstalo v šoku. Zároveň sa však s nadějí obraceli k budoucnosti a novým sportovním výzvám.

Automobilka se však zaměřila na vývoj a zdokonalování svých systémů Efficient Dynamics a Active Hybrid, což zdůraznil i člen představenstva BMW Norbert Reithofer: „Tento krok vyplývá z pozadí nového strategického směřování naší společnosti. Jako priority byly stanovené stálost a vstřícnost vůči životnímu prostředí. Chceme být vzory v těchto oblastech."

Úspěšné vystoupení soukromného týmu X-Raid v posledních dvou ročnících slavné Rally Dakar a dalších soutěžích však přesvědčila bavorské vedení o smysluplnosti vstupu do světa dálkových soutěží. Technologie Active Hybrid implementovaná také do modelu X6 pomohla zvýšit jízdní dynamiku vozidla a zároveň snížila spotřebu paliva o 20% oproti jiným podobným vozidlům. Teď chce BMW svůj koncept přenést i do světa motorsportu.

Norbert Reithofer: „Poslední výsledky týmu X-Raid nám ukázaly, že naše vozidla patří ke světové špičce. Vždyť už od roku 2003 se vozy BMW pravidelně umisťují v první desítce Dakarské rally.“ Tým pod vedením Svena Quandta má kromě toho na svém kontě i dvě celkové vítězství ve Světovém poháru Cross Country soutěží FIA, celkový triumf v seriálu FIA Baja a též titul portugalského šampióna

Novodobý Dakar v Argentíně a Chile potvrdil že dominantnímu Volkswagenu dokáží při absenci továrního týmu Mitsubishi být rovnocennou konkurencí jen vozy BMW. Dalším aspektem který přiklonil misky vah v prospěch angažování se továrny, je silné ekologické cítění v Chile. Ochranáři dokázali odklonit trasy soutěže od míst se vzácnými archeologickými nalezišti či národních parků.

Norbert Reithofer: „Možnost dokázat že i motoristický sport umí být šetrný k životnímu prostředí je pro nás velkou výzvou. Ikdyž elektromotory systému Active Hybrid sa zatím nehodí na soutěžní nasazení, jejich využití v bivaku či v průběhu spojovacích úseků je přímo ideální. Oddělení vývoje má před sebou náročnou úlohu zlepšit jejich výkon a životnost pri vysoké zátěži.“

Sven Quandt: „Jako soukromnému týmu sa nám podařilo angažovat špičkové jezdce a věřím že s podporou továrny jim připravíme špičkové podmínky pro co nejlepší výkony. Stéphane Peterhansel a Guerlain Chicherit se umístili v první pětce letošního Dakaru, v tom dalším je naším cílem vítězství“

Neoficiálně sa zatím hovoří o nasazení aspoň tří továrních posádek, přičemž kromě ověřeného a zdokonaleného modelu X3 CC by se měl na trati objevit minimálně jeden revoluční model X6 CC.

Michal Kostka, www.dakar.cz