Get Adobe Flash player
Home

Mitsubishi odstoupilo, Volkswagen zůstává

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image S odstoupením týmu, který spoluvytvářel soutěžení absolutní špičky na Dakaru v posledních 25 letech, se vyrojila spousta názorů a okolností,z nichž mnohé stojí alespoň za zmínku.

Asi nejvíce zapůsobila zmínka bývalého šéfa týmu Mitsubishi (nyní šéfa polotvární sestavy X-Raid) Svena Quandta, podle nějž je rozhodnutí Mitsubishi o odstoupení ze světa dálkových soutěží spíše politické než ekonomické. O hospodářské situaci světového průmyslu i Mitsubishi není sporu, ale hraje se i o možnost soupeřit za platnosti nových technických předpisů, které mají v kategorii automobilů platit od roku 2010.

Novému reglementu odpovídá BMW X3CC a také nový Racing Lancer od Mitsubishi. Nová pravidla nařizují, zjednodušeně řečeno, odlišnou architekturu vozu i co do vnějších rozměrů, rozvoru a rozchodu kol, ovšem i větší sériovost mnoha dílů. Volkswagen má momentálně nejrychlejší auto, ale závodit může jen do konce tohoto roku. Právě Volkswagen má zájem na prodloužení platnosti současných předpisů, neboť nový speciál pro dálkové soutěže nevyvíjí, současný stav pro něj znamená technickou výhodu a nový projekt se za současné ekonomické situace celého světa bude těžko schvalovat u koncernových špiček.

Na rozdíl od námi již zveřejněných zpráv (opíraly se o zprávy ČT v sestřizích z Dakaru) zatím VW z dálkových soutěží nevystupuje. Naopak, zájem pokračovat tu je, i když by nový projekt musel mít minimálně tříleté trvání. VW by se tak ocitl v technické nevýhodě proti BMW. Možná právě to, že stávající technické předpisy ještě nemusejí mít o svém osudu rozhodnuto, ač to mu tak původně mělo být, vedly Mitsubishi k rozhodnutí stáhnout se ze světa dálkových soutěží. A toto rozhodnutí prý vůbec nemusí být konečné, byť to tak nyní navenek vypadá.

V kruzích kolem špiček konernu VW byl dakarský triumf vnímán pozitivně, v podstatě šlo o první skutečný úspěch značky VW na sportovním poli (ostatní koncernové triumfy v motoristickém sportu pro sebe získaly Audi nebo Seat, vlastně i Škoda). Hlasy ohledně budoucnosti týmu jsou spíše neutrální, jedny hovoří o snaze zachovat kontinuitu týmu s perfektně vybudovaným zázemím, druhé o tom, že nač se angažovat ve sportu, kde není skutečného protivníka. Inu, uvidíme…



Jiří Vintr