Get Adobe Flash player
Home

Trasa rallye pořadatelským kukátkem

Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Image Plánování soutěže DAKAR 2008 bylo zahájeno mapováním minulé tratě a s cílem dát soutěžícím jak odlišné trasy tak přidat soutěži i sportovnější tón.

Portugalsko - známé prostředí

Trasa ročníku 2008 obsahuje proti minulému ročníku delší speciálky: pro porovnání speciálky v roce 2007 byly plánovány v celkové délce 4.300 km, v roce 2006 překročily 4.800 km, ale v lednu 2008 vyrazí soutěžící na dobrodružství cestou i necestou v délce téměř 6.000 km.

Podle starého přísloví zvyk začíná již prvním případem.A to je přesně to, proč organizátoři Dakaru a soutěžící experimentovali minulý rok s návratem do Lisabonu, který byl již navštíven v r. 2006. Město obehnané bílými zdmi nežilo Dakarem pouze jako hostitelské město ale přitahovalo účastníky svým nadšením. Téměř milion fanoušků lemoval trasy speciálek v roce 2007 a povzbuzoval závodníky směřující do Afriky a jejich nadšení dostalo závodníky do těch správných obrátek.

Dakar v Portugalsku:
2 návštěvy (2006, 2007)
Hostitelská města:
Lisabon, Portimao

Maroko - brána do Afriky

Maroko vždy hrálo klíčovou roli v dakarském dobrodružství, protože představuje vstupní bránu do Afriky a představuje i první obtížné etapy. Soutěžící musí být absolutně soustředěni a to již od startu, protože pády mohou být velice kruté. Např. dvojnásobný vítěz Dakaru, Hiroshi Masuoka, naprosto neočekávaně zde v roce 2006 skončil, protože narazil do plechového sudu, který se koulel před ním na trati mezi Er Rachidia a Ouarzazate a to i přesto, že předtím v období 1994-2004 soutěž 11 krát úspěšně dokončil. Vladimír Chagin, který získal největší počet vítězství, se s kamionem Kamaz na stejné trati převrátil.

Dakar v Maroku:
12 návštěv (1993, 1994, 1995, 1996, 1998, 1999, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007)
Hostitelská města:
Tanger, Er Rachidia, Rabat, Ouarzazate, Agadir, Tan-Tan

Mauretánie - naplno do pouště

Soutěž vedoucí přes Mauretanii je vždy bodem zvratu Dakaru. Cokoliv se může přihodit na písku Mauretánie, který nadšeně vítá soutěž již od roku 1983. Soutěžící nesmí zapomenout mezi měnící se krajinou, úžasnou tak, až vyráží dech, že jejich hlavní úkol je navigace. Odstupy mezi závodníky při jízdě z Atar do Nouakchotte, přes Nemá a Ayoun-El-Atrousse se budou již měřit v hodinách a i vedoucí závodníci se mohou dočkat zklamání. Např. Cyril Despres zabloudil v roce 2004 v okolí Tidjikja, ztratil více jak hodinu a uvědomil si,že jeho sen o vítězství musí počkat do příštího roku.

Dakar v Mauretanii:
19 návštěv (1983, 1985, 1986, 1987, 1988, 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007)
Hostitelská města:
Zouerat, Ataar, Nouakchott, Tichot, Kiffa, Tidjikja, Nema, Ayoun-el-Atrous

Senegal - dojezd do cíle

Senegal a jeho symbolické hlavní město je zcela zásadně spojeno s největší rallye na světě, s rallye DAKAR. Příjezd soutěžících do závěrečné fáze soutěže je synonymem oslav, vzrušení a zároveň spouští příval nadšení obyvatel Senegalu. Ačkoliv Dakar je ideální místo k ukončení tří-týdenního dobrodružství, které je nezapomenutelné a je jen pro odvážné, tak poslední úseky před cílem nejsou nejsnadnější. I Senegal nabízí lekci v pokoře a trpělivosti. V roce 2007 zde v prvních kilometrech havaroval Marc Coma, který byl v čele soutěže již od první africké etapy.

Dakar v Senegalu:
26 návštěv ( 1977, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007
Hostitelská města:
Saint-Louis, Lac Rose, Tambacounda

www.martinmacik.cz