Get Adobe Flash player
Home

Dakar 2008: chystá se velký revanš Volkswagenu?

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Startovní listiny nového ročníku Dakaru ještě zveřejněny nebyly, ale elitní týmy kategorie automobilů už oznámily svoje soupisky. Klíčová otázka před startem zůstává jedna: přišel rok Volkswagenu?

Wolfsburgský tým měl už v posledních dvou letech nejrychlejší auto, rychlejší než konkurenční Mitsubishi, jenž ale shráblo prakticky všechny vavříny. Modrým racetouaregům chyběla spolehlivost a i jezdecká sestava Japonců byla vyrovnanější, je totiž sestavena výhradně z dakarských vítězů a i když se Roma s Masuokou nestaví do pozice největších favoritů, počítat s nimi rozhodně nutno je.

Image

Připomeňme si, že Volkswagen ztratil při posledním ročníku perfektně rozehranou partii prakticky souběžně, když se vozy de Villierse i Sainze zastavily v maratonské dvojetapě z Ataru do Némy. Mitsubishi nevyhrály ani jednu etapu, ale v cíli byly bezkonkurenčními vládci – vládci díky spolehlivosti.

Vládnoucí Mitsubishi tak do soutěže nasazuje znovu vítěznou sestavu se čtveřicí elitních pilotů Stephanem Peterhanselem, Lucem Alphandem, Hiroši Masuokou a Nani Romou, kteří dohromady dají hned 14 dakarských triumfů! Volkswagen na ně rukuje s Ginielem de Villiersem, snad nejvíce nedoceněným pilotem dakarské špičky, jemuž dávám z modré ekipy znovu největší šance, Carlosem Sainzem, jehož parketa bude spíše ve velmi rychlých etapách, Markem Millerem a nově Němcem Dieterem Deppingem.

V sestavě BMW zbývá jedno černé místo, to měl zaplnit Colin McRae, jenž by byl rozhodně velkým oživením pro celý závod. Bohužel Colina už na žádné trati ze známých důvodů nepotkáme. Uvolněné místo zaplnil manažer týmu X-Raid Sven Quandt navýsost kompetentně: pojede Bruno Saby, který má v 58 letech zkušeností na rozdávání. Rychlostně však tým bude zejména sázet na skvělého Katařana Al Atajáha, jehož doplní Francouz Chicherit a také Brazilec Paolo Nobre.

Nestor dakarských buggy Jean-Louis Schlesser nebude chybět ani v roce, kdy dosáhne svých šedesátin, do soutěže nasadí dokonce buggy dvě, tu druhou bude řídit zkušený Španěl José-Luis Monterde.

Pro naše západní sousedy nemyslitelnou, leč velmi reálnou se zdá být alternativa neúčasti Jutty Kleinschmidt.Jutta je stále bez angažmá, nebo připravuje tajný projekt. Smlouva u BMW jí skončila a Jutta ji nehodlá použít, čeká prý na konkurenceschopný vůz… není však za Juttinými problémy trošku nadsazená hora finančních požadavků, které za její start požaduje její management?

Jiří Vintr