Erg Oriental 2009 - test před Dakarem
Přes tři tisíce kilometrů prověřilo nejen připravenost jednotlivých strojů, ale i posádek. Desetidenní závod tak byl prověrkou fyzické a psychické připravenosti všech zúčastněných. Za Czech Dakar Team se zúčastnila posádka Martin Mikulenčák – Míla Janáček s novinářským vozem Hummer H2, který se zde představil v roli závodního stroje!
Již od prvního dne ukázala naše posádka jedoucí v kategorii Race L1, že s nimi musí ostatní počítat. Celkem přes 40 účastníků v kategoriích moto, buggy, auto a truck, se 1. 11. vydalo Tuniskem směrem k jihu a hned první závodní den okusili jezdci i stroje, že to nebude procházka růžovou zahradou... Čekal na ně speciál o délce 116km včetně 12km v dunovém poli před městem Douz. Během následujících dní v okolí Marsu, Ksar Ghilane či El Bormy se však všichni ujistili v tom, že úvodních 12 km dun bylo jen malým předkrmem toho, co všechny čeká v dalším průběhu tohoto závodu. Další tři dny se účastníci z náročných dun Sahary prakticky nedostali.
Naší posádce Martin Mikulenčák – Míla Janáček se podařilo usadit na čele své kategorie a již do úvodu závodu atakovali místa v první desítce absolutně. Jejich důsledné sbírání všech GPS bodů, dobrá navigace a rychlá jízda slavili úspěch a čtvrté místo absolutně mezi automobily a první místo v kategorii s bezpečným náskokem bylo zasloužené.
Co ale spojovalo všechny posádky závodu, bylo jistě denní házení lopatou a vyprošťování zapadlých aut z písečných pastí. Dobrým příkladem je určitě etapa Mars – Mars, která původně měřila 126 km, ale ani jedna posádka z celého startovního pole se nestihla dostat do cíle prvního kola za dříve než pět hodin, které byly třeba pro vpuštění do dalšího kola. Tak polovičních 63 km zvládly nejrychlejší za šest hodin! A to ještě neabsolvovaly všechny určené body na trati!
Pro posádku to byl dobrý test ještě před odjezdem na lednovou rallye Dakar do Argentiny.
Text: Míla Janáček
Foto: autor, HRT a Hansy Schekahn
< Předchozí | Další > |
---|