Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye O víkendu startovala Baja Spain i za účasti KM Racingu

O víkendu startovala Baja Spain i za účasti KM Racingu

Image Španělská Zaragoza je tradičním hostitelem dalšího podniku v cross country rally s názvem Baja Espaňa Aragon, který se uskuteční ve dnech 23.-26.7. v okolí Zaragozy, tentokrát s českou účastí ve všech kategoriích, když nejhojnější zastoupení z českých účastníků bude mít tým KM Racing.

Baja Spain je podnikem Světového poháru FIA v cross country závodech Baja a zároveň závodem španělského šampionátu v cross country. O jeho prestiži svědčí nejen velká jména ve startovní listině letošního ročníku, ale i jména dřívějších vítězů. Podnik, který se jezdí už od roku 1983, dříve vyhráli třeba Ari Vatanen, Jacky Ickx, Stephane Peterhansel nebo Jean-Louis Schlesser.

V kategorii kamionů je přihlášeno celkem devět strojů, což sice není mnoho ve srovnání s velkým Dakarem, ale je to naopak velmi slušné množství vedle obdobných podniků svého druhu, mnohdy i podstatně delších. S číslem 519 odstartuje do soutěže posádka KM Racing týmu s Martinem Macíkem za volantem a spolujezdci Josefem Kalinou (čerstvým jubilantem) a Macíkovým synem Martinem, který si tak odbyde premiéru v kabině velkého stroje, když doposud závodil pouze na motocyklu. „Myslím, že španělský podnik je ideální šancí, dát martinovi šanci získat nějaké ostruhy a Josef Kalina mu jistě bude dobrým učitelem. Jistě nebude od věci, když se základna potenciálních kandidátů na účast trošku rozšíří,“ dodává Martin Macík, který v závodě povede speciál poprvé představený při letošním Dakaru a s nímž pojede krom Dakaru 2010 i podzimní Silk Way Rally.

Konkurence ve Španělsku není vůbec špatná a domácí borci budou na své půdě jistě chtít uspět. Nejnižší startovní číslo nese jeden z hlavních favoritů Ital Marco Dono s vozem Iveco EuroTrakker, který se s týmem Motorsport Italia specializuje na kratší podniky a podal výborný výkon i při loňské Středoevropské rallye. Španělský tým Epsilon reprezentuje dvojice Mercedesů s Oliverasem a Selgou za volanty (naopak chybí Vila Roca), ale zprávy z Holandska hovoří o tom, že tým Epsilon odkoupil závodní speciály od týmu Jana de Rooye a třetí vůz Epsilonu je ve startovní listině indikován jako DAF, řídí jej známý univerzál Adua, který startuje pravidelně jak na Dakaru tak v závodech tahačů.

Výborné obsazení pro dakarské fanoušky má i kategorie motocyklů, v níž jsou přihlášeni borci jako Davide Casteu, Jordi Viladoms, nebo Jordi Farres, všichni z továrního týmu Repsol KTM. Samozřejmě, že jezdi KM Racing teamu David Pabiška a Ivan Jakeš jim budou chtít být zdatnými soupeři. Mezi automobily, kde startuje s Mitsubishi i Miroslav Zapletal, se o vítězství jistě poperou piloti týmu X-Raid BMW, které nasazuje čtveřici strojů, z nichž v jednom se představí i dakarský král Stephane Peterhansel a v jiném jeho dosavadní týmový kolega Nani Roma, oba tedy našly alespoň prozatimní útočiště po zrušení týmu Mitsubishi. Listina ale nabízí i další zajímavá jména, se zbylými BMW jedou Francouz Chicherit a Portugalec Campos, Rus Gadasin startuje s prototypovou buggy, známý Holanďan Van Deijne koupil od Mitsubishi Pajero MPR 13 poslední benzínové specifikace a Francouz Misslin zase letošní verzi dieselového Racing Lanceru. V listině nechybí ani Jean-Louis Schlesser se svou buggy.

Po pátečním čtyřkilometrovém prologu se soutěžící přesunou do Zaragozy, v jejímž okolí se v sobotu a v neděli odehrají na dvou tratích celkem čtvyři speciálky v délkách 180 a 137 kilometrů. Každý den tak soutěžící překonají 317 ostrých kilometrů v horku a prašném prostředí, což je i v kontextu loňské Středoevropské rallye slušná vzdálenost.

Jiří Vintr