Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Češi v cíli Italia Baja

Češi v cíli Italia Baja

Image Po pátečním prologu se rozjela soutež, která je prvním evropským podnikem Mezinarodního Baja poháru FIA. Po drobném úvodním chaosu s organizací, (který se týkal především jezdců na ATV - neodstartovali prolog), se všechny naše posádky dostaly na start.

Dva úseky, na kterých se mělo jet, se smrskly na jeden, který jezdci absolvovali třikrát. Jelo se 70 km v kamenitém řečišti, s občasnými brody. Druhý úsek byl kvůli sněhové pokrývce zrušen.
Již při pátečním prologu se na dvou vozech BMW - AL-Attyaha a M.Zapletala vyskytovaly technické problémy se zhášením motoru.
Dalším favorizovaným posádkám se podařilo dojet na předních pozicích. Předevsim loňský vítěz Gadasin a Madaři Palik, Kis a Szalay.
V průběhu soutěže se na čele soutěže usadil Rus Gdasin /Nissan Navara/, který si pozici udržel do konce etapy s náskokem 3,45 před KatařQanem Al-Attiahem/BMW 3 CC/ a Lotyšem Naglisem/Mitsubishi Pajero/ - 6,13.
Zapletal se zdržel defektem a se ztrátou 15,36 je na 11. pozici , 12. je před druhou etapou Pořízek, který ztrácí 16,25.
Z dalších čechů je na 20. pozici Kakrda se ztrátou 25,27 na prvního.

Image

Druhý soutěžní den se nesl ve znamení souboje o první místo. Al Attyah zaostával za Borisem Gadašinem 3,45. Kdyby neměl Nasser potíže v úvodu soutěže s protáčejícím se řemenem po namočení (stejný problém sužoval i Zapletala), patrně by k souboji o první místo nedošlo. Nasser by neměl s kým bojovat. Po první sekci poslední etapy snížil náskok Rusa na dvě minuty. V té době již na trať hustě pršelo a snášela se hustá mlha. Katařan již od startu dal na jevo, že se pokusí smazat své dvouminutové manko. Auto jelo jistěji a rychleji než Rusův nissan. Jen vodní úseky Nasser prodával. Na posledním úseku tedy dostal Gadašin 2,33 a to pro něj znamenalo konečné druhé místo.

Na třetí pozici přijel do cíle Tonnie van Deijne (NL), s Mitsubishi L 200. V první pětce se po celou dobu soutěže držel lotyš Naglis , nakonec skončil až šestý. I tohoto jezdce nakonec polkla vlna Maďarů.
Čtvrtý Pálik s novým autem, za ním 5. Szalay. Sedmý dojel Zapletal, od kterého se čekalo víc, i když ho na počátku zdržely technické problémy , ale především defekt ve třetí sobotní sekci. Osmý byl Pořízek, což je ovšem v dané konkurenci velký úspěch.( Nízká maximální rychlost auta , hodně dlouhých rovných úseků ) Josef Kakrda, tradiční účastník Italian Baja, dojel na sedmnáctém místě.

Nejlepší domácí jezdec skončil třináctý, i přes veškeré snahy využívání výhod domácího prostředí se žádný Ital nedostal do první desítky.

Východní blok zcela ovládl Italian Baja, především však Maďaři, což je před následujícím maďarským podnikem světového významu velice dobrá pozvánka. Nemluvě o dalších čtyřech Maďarech, kterým nebylo dáno dojet do cíle. Lukasz vyměnil ve svém voze motor za benzínový. Varga se s ex Přibylovým vozem potýkal s problémy mokré řídící jednotky. Murcinovi vypověděla technika. BW X5 Karoly jezdilo sedmé časy, jen ztráta z první SS ho vyřadila z elitní desítky.

Marek Chytka
Tomáš Uruba, Dakar.cz