Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Northern Forest po druhé etapě

Northern Forest po druhé etapě

Image Dnešní den začal již brzo ráno okolo sedmé hodiny, přejezdem do prostoru Gromovo, který je vzdálený asi 60km od centra závodu v Igoře. Zdejší organizátoři natáhli okruh o délce 86km po lesních cestách, kde se dalo jet 150 km/h, ale i přes lesní technické pasáže, kde bylo třeba dávat velký pozor. Tak jako tak, rychlostní průměr jen těsně pod 100km/h vypovídá něco o charakteru trati! :-)

To asi i dává fanouškům tušit, že trať není příliš stavěna na naše krátké dieselové Pajero, ale co můžeme dělat, když se nám L200 EVO plaví někde v kontejneru ze Saudské Arábie zpět domů… Snažíme se s tím prát statečně, což jsme potvrdili již včera 3. místem v prologu. Dnes se jely tři „rychlostky“, tedy třikrát jsme absolvovali zmíněný okruh. Dopolední kolo bylo ještě příjemně promrzlé, ale vykukující sluníčko dalo tušit, že s přibývajícím časem a průjezdy se trať bude velmi rychle měnit. Tam kde byl ještě dopoledne tvrdý sníh a led, odpoledne již vykukoval asfalt či štěrk. V lepším případě to byl jen rozmoklý sníh. Ale i to patří k závodění a podmínky jsou pro všechny stejné. Jízda na hřebech ve vysoké rychlosti je fantastickým zážitkem a protože se učíme rychle, doufáme, že se nám podařilo udržel třetí pozici.

Image

Boris Gadasin měl smůlu a ve třetí SS měl technické problémy se svým Nissanem Navara. Do té doby suverénně vedl před svým stájovým kolegou z týmu Nart Time Ruslanem Misikovem. Ten jede také s vozem Nissan Navara, ale poslední specifikace belgického týmu OverDrive.
Boris před námi sice vypadl, ale z druhé strany se před nás natlačil Leonid Novitskyj - loňský mistr Ruska, který jede s vozem Mitsubishi L200 4.0 V6. Prakticky s totožnou technikou jaká je ukryta pod kabátem našeho L200 EVO.
Další Rus Alexej Berkut šel hned v první dnešní RZ přes střechu (tak jako v mnoha dalších závodech!:-) ), ale zdržel se jen minimálně, neboť dopadl zpět na kola. Bylo tedy třeba jen odstranit prasklé přední okno a pokračovat dál.
No ani my jsme od toho neměli v poslední dnešní SS4 daleko, neboť jsme jednu zatáčku asi 10 km před cílem vykroužili trochu ze široka a patník ukrytý pod sněhem v krajnici nás okamžitě katapultoval směr škarpa a křoví, kam jsme se v tu chvíli v plné rychlosti bokem řítili. Vůz naštěstí spadl zpět na všechny čtyři a z příkopu se nám pomocí uzavření „mezinápravy“ podařilo vyjet.

Míla Janáček