Čtvrtek – opět v cíli na třetí pozici, ale…
(ani nebyla ohlášená na briefingu) a tak pokud si posádky mohli vybrat jestli budou dodržovat trať určenou roadbookem či gps-kou, která zmateně ukazovala směr stále k původnímu bodu startu (který byl ale jinde!)... Bohužel jsme zvolili první logičtější variantu, asi jako většina účastníků a k našemu překvapení jsme byli penalizováni. No co se dalo dělat, pravidla zní jasně – vynechaný gps bod = 15min.
Dnešní etapa tedy byla s trochu hořkou ranní příchutí, která doznívá i nyní po ukončovacím ceremoniálu celé rallye. I když jsme dnes zopakovali etapový bronz, podařilo se nám dostat „jen” na páté místo v absolutním pořadí.
Trať dnešního speciálu byla o mnoho rychlejší, ale obsahovala pasáže v jemném písku a tak bylo o zábavu postaráno. Navíc v ní bylo dalších neuvěřitelných 170 gps bodů (waypointů) a tak to byl chvilkami i trochu orientační závod, neboť body byly mnohdy špatně natrasovány a byly i několik stovek metrů od trasy. Nezbývalo tedy nic jiného než trasu opustit a vyrazit přes velbloudí trávu napříč pouští a čekat až se bod zaznamená. Navíc vše bylo umocněno neuvěřitelným množstvím chyb v roadbooku a tak jsme například asi ve 120km/h rychlosti nabrali příkop a nekontrolovatelně přeletěli asfaltovou silnici. Naštěstí jsme cca 25m dlouhý a 2,5 m vysoký skok s dopadem na levé přední kolo zvládli bez kotrmelců. Díky skvělému podvozku a tlumičům Donerre můžeme být vděčni za to, že auto dáváme do kontejneru jako jeden kus a zajede tam vlastní silou. Jako zázrakem nemáme žádnou újmu na zdraví i technice! Takové štěstí neměla posádka z Dubaje. Přesně ve stejném místě skok neustála a skončila se svým Land Roverem v kotrmelcích. Ale i to patří k závodům. Vše z těchto věcí nakonec nekazí náš dobrý dojem z celého závodu, který byl ve fantastickém prostředí hor a pouště, přátelské atmosféře s místními lidmi i s ostatními závodníky. Organizátoři se i přes zmíněné chyby snažili odvést asi maximum co mohli.
Etapu a celý závod nakonec vyhrál bez větších problémů Nasser Al-Attiyah na BMW X3CC před Borisem Gadasinem na Nissanu Navara. Třetí byl Yahya Al-Helei z Emirátů na Nissanu Patrol. Naše posádka byla i přes penalizaci nejvýše umístěným vozem Mitsubishi a získala zlváštní cenu od hlavního sponzora závodu Hail Baja za své účinkování. Za páté místo si posádka připisuje cenné body do IBC (International Baja Cup), který pokračuje v polovině března známou Italian Baja v okolí severoitalského městečka Pordenone. Tohoto závodu by se měl nás tým účastnit v kompletním složení tří vozů.
Míla Janáček
< Předchozí | Další > |
---|