Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Offroadsport CZ tým vkročil do závodní sezóny pěkně zostra!

Offroadsport CZ tým vkročil do závodní sezóny pěkně zostra!

Image Tento víkend se jel v okolí města Dabas první závod Maďarského šampionátu CCR. Náš tým se ho nakonec po komplikovaných přípravách do čtyr do rána zúčastnil v plném obsazení tří vozů Mitsubishi Pajero Di-D ve třídě T1/4 (speciály s dieselovými motory).

Závod Adrienn Gombi Kupa se skládal ze sedmi RZ a byl věnován památce László Lamboye, jezdce maďarského cross country, který nedávno podlehl těžké nemoci. Rychlostky o délkách 45 až 72 km byly vedeny vesměs po vojenském prostoru v okolí města a díky mírné zimě se jelo na suchém či vlhkém pískovém podkladu. Tedy na loňské sněhové a bahnité řádění jsme mohli v klidu zapomenout. Škoda, těžký písek a dlouhé vlnité úseky hrajou do noty spíše výkonným benzínovým vozům s delším rozvorem, ale jezdíme s tím co máme! Menší výkon kompenzujeme nasazením a krátké auto je o něco obratnější v technických pasážích.

Náročná trať si vyžádala několik objetí v podobě odpadlých vozů a řady technických problémů. Naše Mitsubishi jela bez vážnějších závad a tak jsme se v průběhu soboty s přehledem drželi na solidním třetím místě absolutně se ztrátou necelé minuty na Istvána Gála (23 Zapletal / Janáček). Ani druhá posádka (24 Pořízek / Korejz) si neveda špatně a po sobotě jim patřilo páté místo se ztrátou pár minut na čtvrtého László Palika. S novým vozem se seznamovala naše třetí posádka (25 Procházka / Studený) a tak jela, hlavně zezačátku trochu opatrněji. Nicméně každou RZ se Petr zrychloval a tak se dá dobudoucna očekávat, že bude pro ostatní jezdce minimálně vyrovnaným soupeřem. Jejich postup startovním polem vzhůru bohužel zastavila hodinová penalizace, neboť se jim vybily baterie v GPS a neměli zaznamenánu část RZ. Taková jsou bohužel pravidla.

V neděli jsme se ještě snažili zaútočit na druhé místo Gála, zatímco vpředu jezdil neohroženě s velkým náskokem Sandor Kis. V první 72 km dlouhé RZ, která se jela v opačném směru jsme z 50 vteřin náskoku ubrali celých 39 a tak jsme si řekli, že se pokusíme v závěrečné 47 km dlouhé RZ stáhnout i zbývajících 11 vteřin. Za námi byl již s odstupem 6 min. Palik a tak jsme jeli opravdu na hraně. Celou zkoušku jsme jeli ve skvělém tempu a asi by to i vyšlo, nicméně 1,5 km před cílem nás pravá zatáčka vynesla mimo ideální stopu a z celkem nevinné situace se pro nás stal velký problém. V trávě byla ukryta hluboká písčitá jáma, která náš vůz na místě zastavila. Měkký písek okamžitě auto uvěznil a nám se ve vteřině rozplynul sen o druhém místě.

Naopak začal boj o to vůbec zůstat v závodě. Vyproštění vozu bylo nekonečné, ale nevzdávali jsme to. Po dlouhých minutách se jej podařilo dostat za pomoci druhého vozu ven a my pokračovali do cíle. Po dlouhém počítání zněl verdikt přísně. O tři vteřiny jsme se propadli na 4. místo absolutně. Nicméně i tak se nám podařilo zvítězit ve třídě T1 diesel. Navíc Zdeněk Pořízek byl pátý absolutně a tedy i druhý v dieselech. Prakticky vzato by se tento víkend dal hodnotit jako úspěšný start do sezóny. Vozy i přes málo času na přípravu držely skvěle. A všechny posádky dojely do cíle.
Do dalšího závodu – Italian Baja (15. - 18. 3.) budeme mít doufemje více času na přípravu našich vozů. Ten náš kromě kosmetických změn dozná i úprav na podvozku a dalších komponentech. Mimo Maďarského CCR se budeme letos soustředit opět na Mezinárodní pohár BAJA, vybrané závody Světového poháru a samozřejmě domácí český mistrák.

Míla Janáček
foto: www.digitalsport.hu