Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Italian Baja 2002 BAJA IN NATURA podle Ivo Kaštana ...

BAJA IN NATURA podle Ivo Kaštana ...

Celý článek Motocyklové soutěže se přejmenovaly na Enduro, klasických soutěží – Enduro je po málu a tak se v našich luzích a hájích enduristé utkávají v závodech, kterým někdo přidělil název Cross-country. Jedná se však spíš o maratón motokrosy. Cross Country Rallies je oficiální název dálkových vytrvalostních rallye v čele s proslulým Dakarem, přes rallye v Tunmisu, Maroku, Egyptě či Arabských Emirátech. Na Evropském kontinentu se vžil název Baja a jedná se o dvou až tří denní závody, jejichž délka se mimo spojovací úseky pohybuje mezi 500 – 800 km rychlostních zkoušek, tzv. speciálů. První z nich, Italian Baja, se odehrála v polovině března na kamenitých pláních vojenského prostoru nedaleko města Pordenone. Italská Baja byla prvním podnikem seriálu FIA World Cup Cross-Country Rallies pro auta a European Baja Cup pro motorkáře. Právě tento seriál pěti závodů – dva v Itálii a tři v Portugalsku – si hledá místo na slunci a zdá se, že bude vhodnou alternativou mezi mírně skomírajícím endurem (díky zelenomyšlenkovým aktivistům) a poušťními rallye, které jsou poněkud finančně a časově náročné.

Fotogalerie

Italian Baja se jela už po desáté a pro letošek ji organizátoři opět o něco vylepšili. Místem přejímek a startu bylo krásné městečko Sacile, protože v tradičním centru Pordenone vyhráli poslední volby „rudí a zelení“ a ti samozřejmě o světový motoristický podnik absolutně nestojí. Po letech na startu chyběli čeští autaři a tak naše barvy hájili tři čeští motorkáři, byť jich původně mělo být víc, včetně čtyřkolek. Jeden z omluvených Jirka Přibyl se alespoň přijel podívat a ruce ho evidentně svrběly.

Fotogalerie

Se startovním číslem 30 si rallyovou premiéru odbyl libereckýDavid Pabiška na KTM 520. Jeho snažení míří k Dakaru, sbírá zkušenosti a musím říci, že velmi intenzivně. Na jeho přístup a jízdu bylo radost pohledět a pokud vydrží – samozřejmě hlavně finančně – bude z něj špičkový rallyový závodník a za sebe mu to přeji a fandím. Druhý z našich Pavel Diviš závodí pro radost, tedy jezdí, protože tohle byly jeho první závody s licencí. Není to ale žádný hobík, na motocyklu sedí dost často a umí. I on se poohlíží po Dakaru, konec konců letos Dakar navštívil ve dni volna v Mauretánii a pokud se jednou postaví na start, motivací bude dobrodružství a šance úžasného svezení na motocyklu. Případný výsledek vidí jako třešničku na dortu. Jede rychle a v Itálii málem uhnal svoji čtyřdobou TM 250, mimochodem jedinou ve startovním poli ( v Itálii…??) Třetí z našich, moje lepší polovička Vierka si zdejší tratě vyzkoušela už v loni na podzim a nejen, že ji to neodradilo – naopak, motocykl mi nechce vrátit, alespoň, že rukavice a brýle už má svoje. Letošní Baju si protrpěla víc než dost. V prologu měla po fatální chybě těžký pád, ale otřískanou XR 400 dovezla až do cíle, plná modřin nadopovaná prášky na bolest. V neděli navíc dojížděla na prázdném předním kole cílem za potlesku diváků i organizátorů. Celkem 450 km speciálů včetně závěrečného „Superspeciale“ na pláži v letovisku v Bibione přineslo Českým účastníkům úspěch a každý odjížděl domů s pohárem. David vybojoval 20. místo v celkovém pořadí Italian Baja, čtvrté místo ve třídě čtyřtaktů nad 400 ccm a celkové čtvrté místo v Evropském poháru. Pavel vybojoval 42. místo v celkovém pořadí Italian Baja, páté místo ve čtyřtaktech do 500 ccm, Vierka vydřela 58 místo v celkovém pořadí Italian Baja, celkové desáté místo v Evropském poháru a druhé místo v kategorii žen. Nemohu nezmínit dvě první dámy světových rallye – Juttu Kleinschmidt a Andreu Mayer. Jutta na startu chyběla, protože její manažer Willy Weber ( ano, je to i ten Schumacherův) se nedohodl s Mitsubishi a zákulisní informace jsou takové, že Jutta se objeví v Německém mistrovství cestovních vozů DTM a poté až na generálce před Dakarem v Dubaji, údajně s novým Porsche. Andrea po deseti letech na motorce usedla za volant a s Pajerem hned na poprvé vyhrála kategorii diesel. Ve špičkovém týmu GECO pojede celý seriál Světového poháru i Dakar. Takže enduristé, pokud vás nebaví brousit drapáky o asfalt nebo jezdit motokros v lese, v září se jede do Itálie opět Baja Cellina!! Autor článku: Ivo Kaštan

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Celý článek Vypravili jsme expedici na evropskou část Dakar Telefonica 2003 . Viděli jsme kompletní naše posádky před odjezdem z republiky, zúčastnili se přejímek a startu v Marseille, viděli horskou etapu v Chateau de Lastoure u Narbonne, písčitou etapu na pláži v Castellone. Přivezli jsme si spoustu fotografií, filmů, autogramů, zážitků a ... a také nové přátele. Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

eShop Zippo zapalovače

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky