Ani Karel Loprais to na Dakaru 2002 neměl jednoduché.
Vozidlo Tatra Teamu zvané PUMA II. mělo více problémů než jsme se za dobu Dakaru dověděli. Posádka projela bez problémů a závad evropskou část rallye. Úvodní africké etapy však již začaly signalizovat budoucí potíže s tlumením přední nápravy a k tomu se ve druhé africké etapě z Er-Rachida do Ouarzazate přidala prasklá spona hadice, která propíchla chladič (o této závadě se dá říci s úsměvem, že je u Karla Lopraise jakýmsi mediálním tahákem) ... To co jsme již v průběhu soutěže věděli tak "jen" potvrdil, ovšem to není vše
Na tiskové konferenci 16.01.2002 v pražské Kotvě přiznal pak Josef Kalina fakt, že na letošní rallye postihlo team více problémů než je zdrávo. Mezi největší problém bylo přetížení přední nápravy, tím docházelo k velkému namáhání částí vozu zejména ltumičů. "Měnili jsme je snad denně, použili jsme celkem devět párů" Uvedl Karel Loprais. Podle Bedřicha Sklenovského je současná konstrukce vozu velkým vývojovým krokem zpět. "Díky posunutí motoru je přední část vozu silně přetížena. Budeme muset s konstruktéry v Tatře pro příští rok něco vymyslet, nápady jsou, ale to je na práci konstruktérů," dodává Sklenovský.
Josef Kalina si opravdově postěžoval na několikrát zmíněnou "velbloudí trávu". "Byla to muka," říká doslovně. V etapě kolem Tišitu jsme si jí užili příliš. "Večer jsme byli jako když nás mlátili klacky," dodává se smíchem.
Již zmíněné velké problémy, kdy již tým nevěřil, že do Dakaru dojede přišly v samém závěru. Ulomená torzní tyč pérování byl skutečný problém, o kterém Karel Loprais sám říká: "Vypadalo to velmi špatně". Ukazuje na mechaniky a skládá jim hold. "Je zásluha týmových mechaniků, že jsme do Dakaru dojeli." Mechanici Hamerla, Sklenovský a Kahánek se stávají terčem jeho ukazováku.
Sám Sklenovský se o zmíněném faktu rozpovídal: "Nejdříve jsme museli ke Karlovi dojet, to byl problém všechny pumpy v okolí již měli zavřeno," vypráví pobaveně. "
Další závadu, kterou si de facto tým vyrobil sám byla zdeformovaná část řadící páky, která se potkává s babinou při jejím zaklopení. Tým dojíždí patnáct minut před startem měřeného úseku.
K druhému místu Josef Kalina poznamenal: "Mohli jsme jen čekat na závadu Kamazu, ale ta prostě nepřišla".
(Kamaz jak víme vyrazil do Arrasu s malými úpravami v posunutí motoru, jinak tak jako vloni to byl pravý soutěžák ... Velké změny bude dohánět pro případný start v Dakaru příštím)
K pomoci týmu Tomáše Tomečka poznamenal Josef Kalina jen to, že "To se přece dělá, ze soliska kamión bez pomoci druhého prostě nevyjede." K této pomoci Jaromír Martinec, mechanik Tomečkova týmu pronesl: "Chtěl bych týmu Karla Lopraise jménem Tomáše Tomečka moc poděkovat". Úsměv Karla Lopraise naznačoval, že si to snad nebudou v budoucnu muset oplácet . (a tečka)
A závěrem: "Na příští Dakar se začíná Tatra Team připravovat již zítra ráno, rozhodně nechce na startu chybět."
Petr Hocker Stárek
Jednotlivé ročníky, historie DAKARU
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
< Předchozí | Další > |
---|