První dubnovou sobotu vstoupil do stavu manželského s Katkou Pospíšilovou mechanik Offroadsportu - Petr Zábranský. Po samotném obřadu musel hostům předsvést nejen svou zručnost dakarského mechanika, ale připravenost dobrovolného hasiče či budoucího otce v přebalování dítěte.
|
Touha poznávat kraje byla od pradávna lidem vlastní a jaro klepe neúprosně na dveře. I ten největší motocyklový spáč se většinou počátkem března s prvními záblesky jara probere ze zimního spánku. Někteří finišují na zimních úpravách, někteří rozmýšlí, na čem že to budou letos vlastně jezdit, a ty co mají jasno, netrpělivě dráždí své oře v garážích, vyhlížejíc vhodnou příležitost k velké jízdě.
Letošní Rallye Dakar byla v mnoha ohledech jiná než předchozí ročníky. Podle některých účastníků se jednalo dokonce o nejtěžší distanční závod historie. Jižní Amerika nabídla atraktivní podívanou, závodilo se od Atlantiku k Pacifiku a zpět, v Patagonii, Andách i poušti Atacama. Závodu se účastnila i rekordní česká účast.
Ve středu 11. března začíná výstava Motocykl 2009, na které bude k vidění mimo jiné i David Pabiška se svým motocyklem na stánku č. 86 - Řětězy a.s. nebo třeba Pepa Macháček se svojí čtyřkolkou na stánku ČMN. Dále zde bude probíhat v několika vstupech beseda s účastníky letošního Dakaru na které budou přítomni Olin Bražina, Marek Spáčil, David Pabiška, Josef Macháček a další.
Dnes, 4. března slaví Karel Loprais životní jubileum. I v šedesáti letech se dále angažuje kolem Dakaru. Gratulujeme!!!
Zatímco Tatra prostupuje Karlův život prakticky odjakživa, Dakar je jeho součástí 23 let.
S odstoupením týmu, který spoluvytvářel soutěžení absolutní špičky na Dakaru v posledních 25 letech, se vyrojila spousta názorů a okolností,z nichž mnohé stojí alespoň za zmínku.
|
Když o dni volna šéf týmu Mitsubishi Dominique Serieys rekapituloval před novináři neúspěšné vystoupení jeho týmu s novými vozy i motory, dušoval se, že jde o dlouhodobý projekt s dlouhodobým záměrem a vůz postavený podle nových předpisů.
Vzhledem k tomu, že se množí debaty na různých diskusních fórech ohledně toho, jak moc jsou Tatry - Letka Racing Teamu sériové, považuji za povinnost vnést do této problematiky trochu jasno.
Pohled na netradiční trasy legendárního Dakaru tentokrát ukončíme dvěma ročníky, které našly cíl v Egyptě tedy přesně na opačném konci Afriky, než je senegalská metropole.
Egypt se stal dějištěm Dakaru a zároveň i cílovou zemí celkem dvakrát, v letech 2000 a 2003.
Potřetí v historii Dakaru nás čeká ročník, kdy soutěž staruje a končí ve stejném místě. Jistěže duch velkého putování tak zvaně odněkud někam bývá v takových případech jaksi potlačen, ale vnímání jihoamerického ročníku se jistě bude těmto zvyklostem vymykat.
Vydavatelství DEUS vydalo další střípek do knihovny dakarského fanouška. Kniha 30 let Rallye Dakar – dobrodružství s cejchem smrti představuje nejtěžší rallye světa v celé její šíři. Autory jsou redaktor ČRo1 Radiožurnálu Jan Říha a novinář-fotograf Jaroslav Jindra.
|
|