Get Adobe Flash player
Home OFF ROAD Off Road 24 Hours 2004 - Favorité nezklamali

24 Hours 2004 - Favorité nezklamali

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Svátek všech ofrouďáků je úspěšně za námi, skóre dvou největších rivalů je vyrovnáno. Jindy klidné městečko Dobřany u Plzně bylo předposlední květnový víkend doslova metropolí pro každého motoristu. Zaparkované vozy podél příjezdových silnic tvořili i několikakilometrové řady, naštěstí byli diváci ukáznění a tak nevznikal zbytečný chaos. To platilo i o areálu.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Letošní ročník Red Bull Off ROAD 24 hours přinesl zajímavou podívanou na trati i mimo ni. Servis pro diváky byl na vysoké úrovni a leckdo by se mohl přiučit. Vždyť dění na trati celý víkend sledovalo šest kamerami, které byly on-line propojeny s velkou obrazovkou u startu a dalšími ve stanech s občerstvením. Na nich se zobrazovali průběžné výsledky, a tak byli všichni podorbně informováni o dění na trati. Novinkou byly rozhovory s jezdci přímo z depa. Mikrovlnné spoje zajistili organizátoři i pro internet a již během víkendu byly na stránkách závodu k dispozici fotografie, videosekvence, výsledkový servis apod. Občerstvení jelo prakticky non-stop od čtvrtečního odpoledne do neděle. Moto a Quad&ATV Zatímco se na startu ještě prášilo, druhá polovina závodu se jela za vydatného deště. Bláto a déšť by ani nevadili, ale ta zima! Výrazně se ochladilo a tak se diváci stále častěji stahovali do stanů s občerstvením na čaj, kávu či grog. Zato jezdcům zima rozhodně nebyla. Náročná trať byla pro tyto kategorie ještě upravena a prodloužena o zajímavé technické pasáže. Hluboké brody se však daly objíždět, tak aby si jezdci zvláště na čtyřkolkách nezničili drahou techniku. Jezdecké pole bylo jako vždy vzácně vyrovnané, ale svou letošní formu potvrdili jezdci Radek Toman s Robertem Šípem z Betong Havrda teamu, když zvítězili s jednokolovým náskokem a připsali si tak dvounásobný počet bodů do M ČR. Po vítězství v Benešově a druhém místě ve Šternberku, tak mají slušný náskok 26 bodů v absolutním pořadí seriálu. Druzí byli Petr Dokoupil s Markem Nešporem, kteří se drží i na třetím místě v seriálu Gauloises OffROAD Maraton. Třetí byl tým Color Cars Drásov ve složení Josef Černohorský, Martin Liška a Standa Vodenka, kteří ztratili na druhé místo pouhých šest a půl minuty a najeli také 23 kol. Čtyřkolky jsou diváky vždy vítány pro jejich dravý styl jízdy. Na třetí místo se probojovali po bitvě s Holci racing teamem Fišar s Vopršalem na Yamaze Banshee, když najeli stejně jako Jura Franc s Tomášem Pokorným 19 kol. V cíli je však dělily dvě minuty. Druzí byli, již s náskokem dvou okruhů, EN Quad team ve složení Vladimír Novotný, všeuměl Josef Peták a Jakub Tvrdík. Záda všem opět ukázala dvojice Petr Přibáň a Pavel Ulman z Andy Motors I. Tito borci jsou na tom podobně jako Betong Havrda team na motorkách a mají na svém kontě již druhé vítězství. V Benešově však dojeli díky poraněnému oku Petra Přibáně až jako osmý a tak jejich náskok v seriálu není takový. Před třetím mužem seriálu Jurou Francem z Holci racing teamu mají náskok 17 bodů. Nad Šlovickým vrchem se začalo smrákat a to byl právě čas odmávnout první jezdce. V devět hodin večer to měli borci za řidítky za sebou a chvíli na to proběhlo vyhlášení vítězů. Auta nad dva litry Na trať vyrazily všechny posádky v pravé poledne, 36 vozů v kategoriích do a nad dva litry, když Miss ČR Jana Doleželová mávla vlajkou, běželo 72 účastníků tradičně z kopce dolů ke svým strojům, aby se vrhli vstříc čtyřiadvacetihodinovému bláznovství. Nejlépe odstartovali Dřevohostičtí a pár kol se drželi i vedení v absolutním pořadí. Až zezadu naopak závod rozjížděl loňský vítěz Mirek Kubíček s Range Roverem. Po pár hodinách již figuroval na třetím místě. Jenže přišli technické potíže. Nejprve zlomil zadní tlumič, pak přišla výměna zadního diferenciálu a pár hodin na to se vytrhlo zadní pérování. Není divu, že 4x4 Kubi Team Geneve hodil ručník do rignu. To Autopoint Off Road Team v čele s Martinem Macíkem jel téměř bez problém,ů celý závod. Již v podvečer se definitivně usídlil na vedoucí pozici a postupně si vybudoval veliký náskok šesti kol na druhého. Tím byl po většinu závodu Šajgal team ze Slovenska. Šajgalovci se též potýkali s technickými problémy a spíše než by stahovali náskok na Martina Macíka, kontrolovali své druhé místo. Posledních 5 hodin jeli bez brzd, a to se jim asi půl hodiny před cílem málem nevyplatilo. Při prudkém sjezdu do kamenitého lomu obrátili svůj vůz na střechu. Dostali ho ale zpět na kola a v neděli v pravé poledne projeli šťastně cílem s pětikolovou ztrátou. Třetí dojel Dynamic offroad team. Kategorii do dvou litrů ovládli Suzuki Jimny. Ale i ty musely čas od času do depa. SARA Team si vybral svou daň hned v úvodu závodu, kdy mu hned v prvním kole odešla přídavná převodovka. Na trať se vrátil asi za hodinu a od té doby se prokousával Vašek Randýsek st. startovním polem nahoru. Nakonec z toho bylo skvělé třetí místo v kategorii a páté v absolutním pořadí! O vítězství se doslova přetahovali jezdci G – teamu s velkým favoritem soutěže, Offroad teamem z Dřevohostic. G-teamu překvapivě fungovala technika a když Slánský s Valentou jeli v podvečer na druhém místě absolutně a vedli ve své třídě, diváci nevěřícně kroutili hlavami. Senzace se ale nakonec nekonala. Tým okolo Mirka Zapletala, Přemka Korejze a Dušana Randýska pracuje na jedničku. V průběhu noci se opět dostal do vedení a to si udrželi až do konce. O pouhých 22 vteřin jim uteklo i stříbro v absolutní klasifikaci! Dřevohostičtí se tímto vítězstvím zapsali nesmazatelně do dějin. Nejen že zvítězili na Red Bull OffROAD 24hours potřetí v řadě a postavili se tak vedle Macíka s Kubíčkem, kteří mají též tři triumfy, ale byl to pro ně i desátý závod bez porážky. Mirek Zapletal přiznal, že toto vítězství bylo opravdu asi to netěžší. Mimo závod zde probíhal další z řady setkání členů Land Cruiser klubu. Toyota představila celou svou modelovou nabídku a pro každého diváka byl připraven ke vstupence Red Bull zdarma. Na patnáct tisíc diváků si mohlo stěžovat snad jen na počasí. Nedělní dopoledne se střídal déšť s kroupami se sluníčkem a ranní teploty byly na nule!!! Organizačně vše klapalo jako švýcarské hodinky. Závod se jel s koeficientem 3 jako Mistrovství ČR pod záštitou Českomoravské federace motoristických sportů. Trojnásobné bodové příděly zamíchají určitě pořadím v seriálu FS engineering OffROAD Maraton 2004. Nyní mají jezdci měsíc na to, aby dali techniku opět dohromady na další závod seriálu, který se jede v Považanech na Slovensku. Autor: 24 Hours Agency, OffRoad Marathon.cz

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení