Get Adobe Flash player
Home ENDURO, CROSS COUNTRY Jezdci Enduro a CC Skalka Roman / Profil jezdce

Skalka Roman / Profil jezdce

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Liberec (stam) Skalka Roman narozen ....... Fotogalerie Průběžně doplňovaná stránka 2002 82 - Startovní číslo pro seriál MČR a PČR 525 - startovní číslo pro 77.I.S.D.E. Šestidenní, třída 500 4T 77. I.S.D.E. Šestidenní - Nová česká motorka na Šestidenní Jen čtyři motorky z celého startovního pole při letošní Šestidenní, která se jela na českém území, vyrobily tuzemské továrny. Jedna byla Jawa, tři pak vyrobila Praga továrna, která se dnes soustřeďuje hlavně na výrobu převodovek a speciálních nákladních automobilů. Praga dokonce postavila celý tovární tým, do cíle však ze tří jejích motorek kvůli zraněním a poruchám dojela pouze jedna. Na té po většinu času seděl, čas od času ji spravoval a chvílemi ji vytahoval z bláta soutěžní jezdec Roman Skalka. Jak jsi se dostal k této motorce? Já jsem soukromý jezdec, většinou startuji na domácích podnicích, ale před sedmi lety jsem už jednu Šestidenní jel - to bylo v Polsku. Letos jsme chtěli jet s kamarády z Dobřichovic, kde bydlím a podnikám, ale nakonec mi známý jezdec Petr Masařík, který byl s Pragou domluven již dříve, nabídl účast v tomto týmu. Jak se Ti na této motorce jelo? Myslíte, že obstojí ve srovnání s mnohem známějšími světovými značkami? Výkonově určitě nezaostává. Obrovské problémy však byly se zapalováním, i když jsem ho vyměnil. Údajně byla špatná celá dodávka. Kvůli tomu jsem nachytal dost trestných minut. Jenže podobné problémy se zapalováním mělo množství dalších jezdců i na jiných motorkách. Jinak by bylo bývalo třeba více času na úpravu jízdních vlastností pro podmínky na trati. Před začátkem Šestidenní se říkalo, že trať bude vcelku lehká, poté, když pršelo, si zase mnozí stěžovali na špatné podmínky. Jak to vlastně bylo? Podmínky se výrazně změnily, když se kvůli dešti trať rozbahnila. Je pravda, že jezdci v závěru startovního pole, mezi něž jsem patřil kvůli velké kubatuře motorky i já, místy museli stroje v hlubokých kolejích, které se vytvořily po projetí stovek předcházejících závodníků, protlačovat. Závodit moc nešlo, bylo to spíše o tom, jak neuvíznout. Motorkám to také příliš nesvědčilo, protože motory při takovém způsobu jízdy pochopitelně vařily. Často se říká, že motorka je po takovém maratonu zhruba 1300 ujetých kilometrů zralá téměř na odpis. Jak na tom byl tvůj stroj po dojetí docíle? Samozřejmě na pohled nevypadal moc dobře. Měl pomuchlané plechy, sem tam chyběl nějaký plastový díl. Základní díly však byly vesměs v pořádku. Pro příští závody by vlastně byla zapotřebí jen důkladná údržba spočívající například ve výměně řetězu a destiček. Jel by jsi na Šestidenní znovu? No, jakmile se mi zahojí zranění šlach na pravé ruce, tak bych zase mohl závodit. Jenže napřed bych se potřeboval dostat do trochu lepší kondice, než v jaké jsem byl před touto soutěží. Předtím jsem měl zraněné rameno a nemohl jsem příliš posilovat ruce, což je znát. Proto si myslím, že letos se už spíše pozvolna začnu připravovat na sezonu motoskijöeringu, kterému se věnuji v zimě. Newton

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení