Get Adobe Flash player
Home ENDURO, CROSS COUNTRY Šestidenní 2002 Český Trophy Team už jede bez Kotrly, Kremel nabral ztrátu.

Český Trophy Team už jede bez Kotrly, Kremel nabral ztrátu.

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Jablonec nad Nisou / Pro český Trophy Team nezačala motocyklová Šestidenní v Jablonci nad Nisou šťastně. Hned v prvním kole úvodního dne přišel domácí tým o Petra Kotrlu, náhradníka za zraněného Zdeňka Gottvalda, jemuž se během druhého rychlostního testu zadřelo ojniční ložisko v motoru a soutěž pro něj zhruba po 70 kilometrech skončila. Pro českou reprezentaci znamená výpadek jediné: do konce soutěže už si nikdo další nemůže dovolit vypadnout, chce-li tým myslet na úspěch. "Potkala nás absolutní smůla. S takovou závadou se nedá nic dělat, leda rozpůlit na místě motor," pokrčil rameny manažer Trophy Teamu Petr Burget a sňal z Kotrly veškerou vinu. Smolař s týmem zůstane a převezme roli takzvaného najížděče, který bude zodpovědný za prohlídku tras na další den. "Od úterý holt jedeme v pěti, ale neměli bychom věšet hlavy, i ostatní týmy mají problémy. Myslím, že jezdce povzbudí pohled do výsledků. Nejsme sami, kdo pojede v pěti," poukázal Burget na výpadky v řadách soupeřů. Český kalich hořkosti během prvního dne dopíjel Martin Kremel, který nabral výraznou ztrátu, když se rovněž v prvním kole na jeho husabergu pokazilo zapalování a musel opravovat. Na ostatních jezdcích nebyla nervozita ze ztráty člena týmu patrná. Dařilo se očekávané opoře Romanu Michalíkovi, který ve své třídě čtyřtaktů do 400 ccm zaostával dosaženými časy pouze za mistrem světa Juhou Salminenem z Finska. Seveřan byl nejrychlejším mužem prvního dne. Michalík měl na trati potíže jen v úplném závěru, když se ocitl ve skupince devíti jezdců a marnými pokusy o předjetí sbíral ztrátu. "Nepustili mne před sebe," láteřil. Hlavní potíží ale bylo chladné počasí, upozornil, že první den nebyl rozhodně zahřívací, a to doslova. "Největším problémem je strašná zima. Jezdí se hodně po otevřených silnicích. Na testech se člověk zahřeje, ale pak se už po třech čtyřech kilometrech klepe," poznamenal Michalík. Ani jemu se nevyhnuly trestné body za pozdní příjezd do časové kontroly. Nicméně penalizací byla postižena řada jezdců, a když ne za zdržení, tak za překročení povolené rychlosti. Prohřešky bude dodatečně posuzovat jury. "Limity na dojezd do časové kontroly jsou dost přísné, a protože se jezdí vesnicemi, kde rychlost kontrolují radary, nedá se to občas stihnout," poznamenal Michalík. Totéž tvrdil i Martin Gottvald, který s výjimkou zdržení mezi druhou a třetí časovou kontrolou neměl na trati problém. "Trať je možná ještě lehčí, než se tu jezdí při mistrovství republiky. Jen to chtělo vyhlásit pomalejší časy na kontroly," řekl zkušený soutěžní jezdec. Před druhou etapou, která se jede v úterý na stejné trati, začali mít jezdci obavy z deště, který z již rozbité trati může nadělat náročnou zkoušku odolnosti. "Už teď je docela rozbitá," zhodnotil stav trati po projetí pěti stovek motocyklů Gottvald. "Jestli bude pršet a zůstane stejná zima, bude to pořádný problém," obává se Michalík. ČTK

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení