Get Adobe Flash player
Home ENDURO, CROSS COUNTRY Šestidenní 2002 Aktuálně z trati 77.ISDE Šestidenní 2002

Aktuálně z trati 77.ISDE Šestidenní 2002

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Jablonec nad Nisou / Po startu do mrazivého dne se jezdci vydali na rozblácenou trať. Je potřeba si uvědomit, že v okolí Jablonce a Liberce v posledních dnech dost vydatně pršelo. Dnes ráno tu byla teplota lehce pod šesti stupni, ale neprší. Byl jsem se podívat na první tankovačce na libereckém letišti. Až sem jsou všichni v pohodě. A všechno probíhá v klidu. Pokud by jste se tam chtěli podívat tak se tam nejlépe dostanete z Ostašova zadem spodním vjezdem od hangárů. Jde tady parkovat a je to kousek. Na trati máme kameramany a fotografi, fotek bude asi spousta, takže Vám je postupně budeme "servírovat". st. č. 238 / Nová Ves "Schody" / Lacina Vladimír - Motoclub Jiřetín II. měl problémy s průjezdem, ošklivě upadl, ale zvedl se a jede dál... Nová Ves "Schody" / Jezdci libereckého SP Moto Bohemia Racing teamu Libor Buchar(237), Jan Veselý(288) a Johny Sviták(295) projíždí bez problémů, David Pabiška(400) je v tuto chvíli "Na letišti" v časové kontrole 10,04. Kluci nemají problémy

Další foto David Pabiška(400) SP Moto Bohemia Racing Team Liberec vyráží do prvního kola prvého dne 77.ISDE Šestidenní 2002

Nová Ves "Schody" / Jezdci z Irska tu mají problémy v podtatě všichni tady mají dost a padají, ale to se prostě stává ... Diváci se baví, něco se děje, je pravdou, že právě pády jsou "kořením" závodů ... Všichni Irové jedou dál... st. 4. 376 / Alan Graham z Irska na stroji Gas Gas přichází pod "Schody" o své jezdecké kalhoty, prostě povolily a padají mu na půl žerdi, lidi řvou a pláčí smíchy, ani se jim nedivím. To je perlička, snad ji budou mít naši kluci na kameře ... Albrechtice / Většina jezdců zde chytá minutu i dvě. Z našeho klubu SP Moto Bohemia Racing team chytli kromě Svitáka všichni minuty dvě. Johny Sviták Jede v pohodě a zatím s rezervou. Petr Kotrla, který nahradil v českém Trophy Teamu Zdeňka Gottvalda zadřel, tuto neoficiální informaci jsme získali od technického doprovodu našeho trofíku. To by však znamenalo že Trophy Team končí ....?? David Pabiška není spokojen s výkonem svého motocyklu. Jak sám říká: "Snesl bych větší tempo." Trophy Team pokračuje v pěti. Petr Kotrla zkončil. Navíc další nepříjemnost: Martin Kremel(186) na Husabergu má technické problémy a v tomto okamžiku chytá asi třicet minut. Milan Kurfiřt (356) na Cross testu na "cvičáku" Tři hrby upadl, zranil si nohu, podle našich informací sice ještě na motocykl naskočil a vyrazil do další části závodu, ale zhruba po pěti kilometrech omdlel. Rychlá záchranná služba tedy nakonec přeci jen zasahovala. Motosport Bozkov tak přišel o svého klubového jezdce. Liberec 24.9.- 8,30 Vyjíždíme z redakce dakar.cz v Liberci do Nové Vsi u Liberce, kde očekáváme náročný a zajímavý sjezd po asi 15 m dlouhém betonovém schodišti ve stráni, v rozpadlé bývalé továrně Bytexu. Řekl bych, že ten, kdo toto schodiště našel, byl skutečně úspěšný šmejdil, protože celé bylo zarostlé v křovinách, takže se průjezd musel vyřezat. Je dost prudké, stupně jsou nestejnoměrně vysoké, v polovině je dělené podestou. Ta sloužila minimálně polovině jezdců jako záchytný bod. Vlevo po směru jízdy je křoví a pařezy po vvřezaném křoví, napravo je asi třímetrová propast, která vznikla tím, že tam dříve stála budova, dnes z ní je jen část obvodového zdiva a vytváří opevnění srázu. Ten kdo pojede od středu schodiště o více než jeden metr se s největší pravděpodobností zřítí do této pasti. Dole pod byl výjezd zúžen na šířku řidítek. Schody určitě nastavily vysokou laťku na um jezdců hned v začátku soutěže. V prvním kole, které jsem sledoval, spadla minimálně čtvrtina jezdců. Schody na začátku nebyly moc vidět, byla na nich suť, takže první jezdci to měli zřejmě nejtěžší, povrch byl kluzký, strmý, při brždění se strhával. Doplatil na to hned v úvodu náš jezdec Vladimír Lacina(238), Motoclub Jiřetín II, spadl po vyjetí z podesty do propasti zhruba 3 m na záda, motocykl dopadl naštěstí vedle něho. Naštěstí sem organizátoři prozíravě naházeli veškeré vyřezané křoví. Volali na něj lidi od Horské služby, odpovídal, že je v pořádku, nastartoval a odjel. Všichni, co jsme u toho stáli, jsme si oddechli. Vypadalo to hrozně. Jinak pádů jsme viděli ještě celou řadu. Pád s dobrým koncem předvedl španělský jezdec Font Miguel (552) na Voru, který si vykloubil rameno. Bylo vidět, že ho to skutečně dost bolí a m8 dost, člen záchranného týmu Horské služby mu bezprostředně po pádu rameno dokázal úspěšně nahodit. Ta změna byla úžasná, za bolesti mu sundávali kombinézu a za dvě minuty byl zase "On the road". Diváci na nás pokřikovali, kdo to je, měli jsme přehled a tak jsme volali, že je to Španěl. No to jsme si dali! Opravil nás s hrdostí, že je Katalánec. No a tak jsme mu za odměnu zaskandovali Barca-barca. Byl spokojen, zamával a odjel. Na schody z vrchu byl pro mnohé jezdce hrozný pohled. Zpravidla ti, kteří se před nimi zastavili, měli problémy s následným sjezdem. Schody v závěru prvního kola byly už očištěné od suti, takže se na nich dalo dobře brzdit, sjezd se stal docela bezpečným, pádů ubylo. Nejvíce potíží měli jezdci z Irska, k sjezdu na motocyklu se vůbec neodhodlali, šli vedle nich a jejich stroje je ve všech případech stáhly dolů. Američané také nesjížděli, sklouzávali vedle mašin opřeni o ně zády. Motocykly tu dostaly hodně zabrat, praskalo všechno, co vyčnívalo, po zemi ležely kličky, plasty ... K vidění bylo plno krásných sjezdů a pro všechny, kdo tam byli, to byl nádherný zážitek. Osobně se mi líbil Bohouš Poslední - to byla prostě excelentní jízda. Mám pro Vás v galerii cca 350 fotografií. Stojí to zato je zkouknout. 2-3 sjezdy budou osazeny v download zřejmě po skončení soutěže, teď to prostě nestíháme. zdroj: Stam www.dakar.cz Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení