Úvodní briefing před startem dává Dakar 2010 do pohybu
Trasu představil jako obvykle její stavitel David Castera a zdůraznil její nejvýznamnější momenty. Oficiální mapový booklet obsahuje i výškové profily speciálek a bude se rozhodně na co těšit. Zejména profily etap v Atacamě berou dech, ať už množstvím dunových výjezdů o výškovém rozdílu několika set metrů nebo délkou úseků v nadmořských výškách okolo 3000 metrů nad mořem. Ještě po návratu do Argentiny čeká závodníky mimořádně technická a kamenitá speciálka ve výšce okolo 3000 metrů a dvě následující speciálky se pojedou znovu v dunách.
Briefingu se zúčastnila závodní posádka a za asistenční Filharmonii mechanik Radim Pustějovský. V podvečer už se dají vozidla do pohybu. Posádky si vyzvednou závodní vozidla v parc fermé a press car i Filharmonie vyjedou na přesun do Colónu, kde jsou první kamiony očekávány klem půl jedenácté večer.
Jako každý rok, Etienne Lavigne zdůraznil bezpečnost chování závodních posádek a zejména pak důslednost pořadatelů při kontrole dodržování povolené rychlosti a projetí všech traťových waypointů. Vítanou změnou pro posádky press carů, která ovšem ještě bude muset doznat svého naplnění v praxi, je příslib, že argentinská i chilská policie pustí novinářské vozy na závodní trasu a nebude novinářům bránit v práci, jak se to nezřídka dělo vloni. Od třetí do deváté etapy startují kamiony v mixovaném pořadí s osobními vozy podle času dojezdu předchozí etapy.
A ještě perlička na závěr. Milovníci opalování si možná nepřijdou na své. Podle místních nastalo v okolí argentinské metropole období dešťů a může pršet i několik dní. Ale to vše ukáže čas, vždyť už třetí den se pojede v úplně jiné části Argentiny v písečných dunách. A už čtvrtý den se budou závodníci probíjet dunami u chilského Copiapó.
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team, Buenos Aires< Předchozí | Další > |
---|