Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Srdce versus peníze

Srdce versus peníze

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Už pošestnácté se vydal Tomáš Tomeček vstříc africkému dobrodružství s kamiónem Tatra. Tentokrát sice nebyl účastníkem oficiální Rallye Dakar, která se už tři roky jezdí v Jižní Americe, nicméně sázka na návrat ke kořenům slavné rallye se mu vyplatila.

V závodě pojmenovaném Africa Eco Race napříč černým kontinentem byl mezi trucky nejlepší. "Na to jsem čekal patnáct let," zářil spokojeností.

Rallye Dakar se sice jezdí v Jižní Americe, ale na slávu tehdejšího závodu se v Africe snaží navázat nadšenci okolo bývalého ředitele závodu Reného Metgeho, kteří organizují závod po někdejší trase "pouštního dobrodružství". A podle Tomáše Tomečka velmi úspěšně.

"Tady se psalo o tom, že je to jen ´okleštěný Dakar´ a kdesi cosi. Ale musím říci, že to byl moc pěkný závod a vládla tam velmi přátelská atmosféra. I když to nebylo tak mediálně známé. Bylo to dobře organizované lidmi s láskou k závodění. Od všech se nám dostával milý a vstřícný přístup," rozplýval se Tomeček.

Jeho tým si kvůli nedostatku informací s sebou vezl dokonce i zásoby jídla,ale nakonec vůbec nic nepotřebovali. "Všeho bylo dostatek, zázemí bylo v naprostém pořádku. Nikdy se nevyskytly žádné problémy," liboval si Tomeček. Potíže nebyly ani s bezpečností, kvůli které se Rallye Dakar z Afriky odstěhovala.

"Poprvé se jelo i přes Západní Saharu, která předtím bývala tabu. Tím se ukázalo, že vláda v Maroku už má toto území více pod kontrolou," tvrdil navigátor Vojtěch Morávek. "Stejně jako kdysi nás doprovázeli vojáci a ve vesnicích hlídkovali policisté," přisvědčil Tomeček, který v roce 1998 dokonce na vlastní kůži zažil na Dakaru přepadení pouštními bandity.

Tentokrát dojel do Dakaru jako vítěz kategorie kamiónů a mezi zhruba padesátkou vozů byla jeho posádka celkově pátá. "Bylo moc pěkné po 15 letech stát zase u Růžového jezera, kde jsme kdysi s Karlem Lopraisem slavili vítězství. Je pravda, že závod mohl být náročnější. Konkurence byla malá, však jsem taky auto hodně šetřil, bál jsem se ať to zase nerozbiju," usmíval se Tomeček. Mezi jezdci panovala velká spokojenost, akci chválil i bývalý ředitel závodu Hubert Auriol, jenž jel jako závodník.

A to by mohlo přilákat příští rok početnější startovní pole. "V roce 1979 taky nikdo nic nevěděl o Dakaru, který začínal svůj první ročník. Navíc je to o 40 až 50 procent levnější než oficiální Dakar v Jižní Americe. Já bych se tam určitě rád zase vrátil," láká ostatní k účasti v africkém závodu Tomeček.

"V Jižní Americe je z toho už těžká komerce, ta původní myšlenka závodu zůstala v Africe," myslí si mechanik druhé posádky Letka Racing teamu Jaromír Martinec, který letos opět jel oficiální Rallye Dakar spolu s Brazilcem Andrém de Azevedem. "Když bych měl obě akce srovnat, tak je to ´srdce versus peníze´," uzavřel debatu Morávek.