Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Peter Mikula stále bojuje

Peter Mikula stále bojuje

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Třetí etapa vedoucí z Vyazmy do Lipetsku opět dokonanale prověřila techniku i závodní posádky. Stupňující se obtížnost rallye naznačuje, že letošní Silk Way bude co do náročnosti srovnatelná se známou Rallye Dakar.

Po třistaosmdesátisedmi kilometrech spojovačky následovalo ostrých dvěstěosmnáct kilometrů rychlostní zkoušky, zakončených dvanáctikilometrovým dojezdem do bivaku. Trasa střední částí Ruska vedla směrem na jih a místy se potkávala s tou, po které jeli v roce 1992 účastníci slavné rallye “Paris-Moscow-Beijing”. Logistiku závodu po ránu opět potrápila mlha. Úzké cesty typické pro předchozí etapy se opět staly noční můrou závodníků.

Posádku Toyoty Vinland Dakar Teamu se startovním číslem 127 i tentokrát provázely technické problémy s brzdami, do cíle tak Petr Mikula s Ivanem Novákem dorazili jako osmatřicátí.

“Nikdy v životě jsem nejel obtížnější etapu,” komentoval po dojezdu do bivaku Petr Mikula. “Trať byla navržena spíše pro trucky, pro osobáky to bylo extrémně náročné.”

Náročná třetí etapa si vybrala daň v podobě zranění posádky auta se startovním číslem 128, jehož posádka na 187. kilometru trefila strom a byla letecky transportována do nemocnice. Ke cti organizátorů lze přičíst to, že zdravotní pomoc dorazila na místo 13 minut po spuštění alarmu.

Krátce před příjezdem na start třetí etapy postihly posádku české Toyoty problémy s brzdami. “Asi pět kilometrů před koncem spojovačky nám začaly samovolně brzdit přední brzdy,” popisuje krizový moment navigator Ivan Novák. “Opravou jsme ztratili spoustu času a na start přijeli asi o dvacet minut později.” Posádka Vinland Dakar Teamu díky tomu nakonec odstartovala až z poslední pozice. “Měli jsme štěstí v neštěstí,” dodává pilot Petr Mikula. “Pokud by se nám něco takového stalo v rychlostní zkoušce, tak mohly být následky fatální.”

Po pěti kilometrech rychlostní zkoušky po nakopnutí od jedné z nesčetných děr a tvrdém průjezdu hned tou následující došlo k ulomení ramena kola. “Ramena vezeme s sebou, ale výměna nás samozřejmě stála spoustu času,” popisuje vzniklou situaci Petr Mikula. “Nakonec jsme to naštěstí dali dohromady a etapu dokončili, což je momentálně to nejdůležitější.”

Posádka Vinland Dakar Teamu se navzdory technickým problémům v úvodu rallye nevzdává a pokračuje. “Přijeli jsme sem především otestovat naše nové auto a v tomto ohledu si nedokáži představit lepší podmínky, než to co zatím přináší Silk Way,” uzavírá Mikula. “Současně bych chtěl poděkovat všem doma, kteří nás sledují a nejrůznějšími kanály nám posílají vzkazy.”

Ladislav Lála